اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان:

4 هزار بسیجی در تأمین امنیت پایدار سیستان‌وبلوچستان نقش دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس طرح شهید شوشتری هم اکنون در سیستان و بلوچستان، بیش از 4 هزار بسیجی به صورت مستقیم در بحث تأمین امنیت پایدار نقش مؤثر و مفید دارند.

4 هزار بسیجی در تأمین امنیت پایدار سیستان‌وبلوچستان نقش دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا عظیمی‌جاهد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج امسال در زاهدان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان حرکت بسیج در مسیر تأمین امنیت بسیار ارزنده بود به طوریکه بر اساس طرح شهید شوشتری هم اکنون در این منطقه، بیش از 4 هزار بسیجی به صورت مستقیم در بحث تأمین امنیت پایدار نقش مؤثر و مفید دارند.
وی افزود: این 4 هزار نیروی بسیجی در قالب دسته‌های رزمی بسیج و سپاه مشغول فعالیت هستند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: 19 گردان امام حسین (ع) در سیستان و بلوچستان داریم که آنها نیز مکمل دسته‌های رزمی هستند.
جاهد ادامه داد: این گردان‌ها به همراه بیش از 4 هزار نفر نیروی مردمی از بین طوایف و عشایر مختلف امروز در زمینه تأمین امنیت منطقه نقش بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه در این استان بیش از 4 هزار پایگاه مقاومت بسیج فعال است، تصریح کرد: هزار و 800 پایگاه بسیج در محلات و مساجد به صورت صد درصد فعال هستند‌ که اینها نیز حدود هزار و 800 گردان عاشورا و الزهرا دارند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: این پایگاه‌ها و گردان‌ها علاوه بر اینکه در طول سال فعال هستند، چهار رزمایش دارند که دو مورد در حوزه سرزمینی خود پایگاه مقاومت است و یکی در مرکز بخش و دیگری نیز در ناحیه و مرکز شهرستان برگزار می‌شود.
جاهد ادامه داد: پنجم آذر ماه بزرگ‌ترین رزمایش با حضور تمام پایگاه‌ها و گردان‌ها برگزار می‌شود.
وی ایجاد حلقه‌های صالحین در بسیج و سپاه سیستان و بلوچستان را یک اقدام ارزنده و خوب ارزیابی کرد و گفت: این حلقه‌های صالحین تمام مسائل و مواردی که یک دانش‌آموز، جوان، کارمند، دانشجو و... با آن سروکار دارد را برگزیده و در تمام این زمینه‌ها با دارا بودن اساتید برجسته از جمله نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان پاسخگوی سؤالات آنها خواهد بود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر امروز هر دستگاه و اداره‌ای  بیش از پیش با تفکر بسیجی حرکت کند، هم همت کارکنان افزایش می‌یابد و هم در انجام امور مختلف موفقیت‌های بسیار کسب خواهد کرد.
جاهد با اشاره به عملکرد بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز که بیش از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد بسیج مستضعفین تجربیات ارزنده‌ای در تثبیت نظام و انقلاب دارد که یکی از این تجربیات روحیه استکبارستیزی بسیج است.
وی افزود: یکی از اقدامات ارزنده بسیج در کنار کار نظامی، حرکت در مسیر سازندگی است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج پس از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز کنار نکشیده و در سنگر سازندگی به عمران و آبادانی کشور پرداخت به طوریکه تمام امکانات و تجهیزات و ماشین آلاتی که در جنگ از آنها استفاده می‌کرد امروز در خدمت سازندگی کشور بکار گرفته شده است.
رئیس ستاد هفته بسیج سیستان و بلوچستان  نیز در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته بسیج در این استان پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های امسال هفته بسیج با شعار " بسیج، ولایت و بیداری اسلامی"  برگزار می‌شود.
عوضعلی فقیری بیان کرد: در طول هفته بسیج 22 یادواره شهدا در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: روز نخست هفته بسیج که پنجم آذر ماه است، 70 برنامه در دستور کار قرار دارد که افتتاح تمام پروژه‌های سازندگی بسیج در کل کشور مهم‌ترین برنامه روز نخست این هفته است.
رئیس ستاد هفته بسیج سیستان و بلوچستان گفت: شش طرح سازندگی بسیج روز پنجم آذر ماه‌ در سیستان و بلوچستان نیز افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول