اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن جنوب شرق:

توسعه حمل و نقل متضمن پیشرفت جنوب شرق است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: پیشرفت جنوب شرق کشور با توسعه حمل و نقل ریلی امکان‌پذیر است.

توسعه حمل و نقل متضمن پیشرفت جنوب شرق است
سیدمصطفی داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: گسترش حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت گام‌های بلند دولت برای پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور است.
وی به وضعیت جغرافیایی، اقتصادی و شرایط خاص سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل متضمن پیشرفت منطقه است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: سیستان و بلوچستان به سبب دارا بودن هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان و 318 کیلومتر مرز دریایی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و دسترسی به آبهای آزاد بین‌المللی با موقعیت بسیار ممتاز بندر چابهار و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شرایط بسیار خوبی برای گسترش مبادلات تجاری و ترانزیتی را دارد.
داودی ترانزیت کالا را یکی از پر سودترین تجارت‌های دنیا عنوان و بیان کرد: ترانزیت موجب افزایش حجم مبادلات تجاری، تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه و در نهایت درآمدزایی می‌شود.
وی با اشاره به ساخت راه آهن زاهدان ـ کرمان و تکمیل حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی جنوب شرق آسیا، اروپای و آسیای میانه تصریح کرد: با اتصال شهر زاهدان به شبکه ریلی کشور کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق آسیا و اروپا از طریق مرز رازی و راه آهن ترکیه از طریق مرز جلفا به شبکه راه آهن آذربایجان و از طریق مرز سرخس به راه آهن ترکمنستان متصل می‌شود و به دلیل اهمیت بین‌المللی مورد تأیید سازمان اکو و سازمان اسکاپ قرار گرفته است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق در ادامه با اشاره به ساخت راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در سیستان و بلوچستان را مرهون سیاست‌های دولت عدالت محور برای شکوفایی اقتصادی منطقه دانست.
داودی خاطرنشان کرد: دولت در راستای محرومیت‌زدایی به قابلیت‌های بالقوه و توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که با فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها، موجب حمایت از کارآفرینان استان و در نهایت جذب سرمایه و اشتغال‌زایی شده است.
وی با بیان اینکه ساخت راه آهن موجب توسعه و آبادانی می‌شود از توافق با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کارخانه‌های سیمان و خودروسازان خبر داد و گفت: در مدت کوتاه سپری شده از راه‌اندازی و بهره‌برداری از راه آهن زاهدان ـ بم ـ کرمان شاهد استقبال چشمگیر صاحبان صنایع و بار از این محور ریلی بوده‌ایم به طوری که از ابتدای سال تاکنون با راه‌اندازی قطارهای مسافری و باری نظیر قطارهای حامل خودرو، سیمان، گاز مایع و فرآورده‌های نفتی با تکمیل عملیات احداث انبار نفت زاهدان، چشم‌انداز روشن و آینده پر رونقی را برای راه آهن جنوب شرق و شبکه ریلی در منطقه متصوریم.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: ظرفیت نهایی حمل بار و مسافر در محور زاهدان ـ کرمان 8 میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر در سال است.
داودی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم صدها نفر در استان موجب تحول اقتصادی شرق کشور می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول