اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهش دانشکده علوم حدیث:

عرصه‌های ناگشوده‌ از حدیث بسیار است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش دانشکده علوم حدیث گفت: عرصه‌های بسیار ناگشوده‌ای از حدیث وجود دارد و تاکنون نیز هیچ کار ترویجی فرهنگی مدل شده‌ای در زمینه حدیث صورت نگرفته است.

عرصه‌های ناگشوده‌ از حدیث بسیار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی شنبه شب در مراسم افتتاح و راه‌اندازی نخستین مجمع عمومی انجمن حدیث حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تفکر اسلام اجتماعی است، اظهار کرد: اسلام نه تنها در کارهای اجتماعی، انسان‌ها را به داشتن ارتباط سفارش می‌کند بلکه معتقد است که نهفته‌ترین و مخفی‌ترین کار انسان یعنی فکر او باید به صورت اجتماعی و هم اندیشی صورت گیرد.
وی با اشاره به مبنای قرآنی تشکیل انجمن‌ها تصریح کرد: یک مبنای حدیثی تشکیل انجمن‌ها حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است که فرمودند: « باهم مذاکره کنید و با یکدیگر سخن بگویید».
مسئول انجمن حدیث حوزه علمیه قم عنوان کرد: عرصه‌های بسیار ناگشوده‌ای از حدیث وجود دارد و تاکنون جز در مورد قرآن کریم، هیچ کار ترویجی فرهنگی مدل شده‌ای در زمینه حدیث صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: در زمینه تربیت مربی قرآن کارهای خوبی انجام شده اما مشابه این کار در زمینه حدیث صورت نگرفته است بنابراین، این وظیفه انجمن‌هاست چون آنها می‌توانند فقط کار زیربنایی و علمی انجام دهند.
مسعودی خاطرنشان کرد: ما نیازمند یک خیزش عمومی و سراسری در کشور بلکه در خاورمیانه و جهان تشیع نسبت به حدیث شیعه هستیم.
وی به جایگاه حدیث در رسانه‌ها اشاره‌ و اظهار کرد: هم اکنون حدیث در رسانه به راحتی معنا شده و به سادگی از آن عبور می‌شود در حالی که این مسئله باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تاریخ حدیث و قصه‌های حدیثی رسانه‌ای شوند.
معاون پژوهش دانشکده علوم حدیث به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که تکنولوژی روز در زمینه انتشار حدیث فراهم می‌کند اشاره کرد و گفت: یک پیامک می‌تواند به میلیون‌ها نفر برسد پس اگر بیان زیبایی از حدیثی ارائه شود مسلما در صدها مجله و نشریه چاپ خواهد شد.
وی عنوان کرد: نسل آینده ما نسل رسانه‌ای است و نیاز است تا در زمینه رسانه و ارائه حدیث از این طریق کار بیشتری صورت پذیرد.
مسعودی احادیث را منبع تاریخ دانست و اظهار کرد: حدیث فقط سیره نیست بلکه منبع تاریخ نیز است و باید نگرش‌های تاریخی حدیثی در حوزه داشته باشیم زیرا حدیث در تاریخ نقش موثری دارد و نمی‌توان منکر این نقش احادیث شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول