اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم:

دنیا تشنه حدیث شیعه است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم گفت: در خاورمیانه و در دیگر نقاط دنیا درخواست زیادی برای حدیث شیعه وجود دارد و آنها تشنه حدیث شیعه هستند.

دنیا تشنه حدیث شیعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محسن مهاجر‌نیا شنبه شب در مراسم افتتاح و راه‌اندازی نخستین انجمن علمی حدیث حوزه با بیان اینکه امروزه دنیا تشنه حدیث شیعه است، اظهار کرد: در خاورمیانه‌ به‌ویژه در کشورهای اسلامی که بیداری اسلامی رخ داده و نیز در دیگر نقاط دنیا درخواست زیادی برای حدیث شیعه وجود دارد و بنابراین زمینه کار کردن در این عرصه فراوان است.
وی آشنایی با زبان‌های خارجه را مهم‌ترین مسئله طلاب در شرایط کنونی دانست و خواستار توجه جدی به این مقوله و رفع این ضعف در حوزه علمیه شد.
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم بر شناسایی خلأهایی که در زمینه علوم حدیث وجود دارد تاکید کرد و گفت: با اینکه در قم کارهایی در حوزه علوم حدیث انجام می‌شود اما این مراکز به صورت مجزا و بدون ارتباط با دیگر نهادهای حدیثی فعالیت دارند که این امر موجب می‌شود گاهی موازی کاری‌هایی انجام شود.
وی هدف اصلی شکل‌گیری انجمن حدیث را شناسایی خلأهای موجود در عرصه علوم حدیث و شناسایی ضرورت‌ها و ایجاد ارتباط موثر میان مراکزی که در زمینه علوم حدیث فعالیت دارند ذکر کرد.
مهاجرنیا تصریح کرد: انجمن حدیث یک نهاد خودجوش است که هدف اصلی خود را ورود به حوزه‌هایی که مغفول مانده و نیاز روز است قرار داده است.
وی عنوان کرد: این انجمن یک سازمان ساختارمند منسجم علمی نیست بلکه با کاری ستادی می‌خواهد در زمینه رفع نواقص و خلأها گام بردارد همچنین محلی برای تبادل گفت‌وگو و تجربه اعضا با یکدیگر است.
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز حدیث متولی مشخصی در کشور ندارد، گفت: انجمن حدیث حوزه علمیه قم می‌تواند به عنوان متولی حدیث شیعه فعالیت داشته باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول