اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

بازنشستگان آینه تمام نمای تجربیات برای جوانان هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از بازنشستگان به عنوان آینه تمام نمای تجربیات برای قشر جوان و شاغل نام برد و گفت: استفاده از تجربیات آنان برای بهره‌گیری بیشتر امری ضروری است.

بازنشستگان آینه تمام نمای تجربیات برای جوانان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده عصر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در سنندج برگزار شد، از بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های ماندگار و بی‌نظیر جامعه نام برد و گفت: 30 سال خدمت به جامعه اسلامی در راستای پیشبرد و پیشرفت اهداف عالیه نظام توفیقی ارزنده است که خداوند متعال به قشر بازنشسته ارزانی و اعطا کرده است.
وی با تأکید بر اینکه بازنشستگان گنجینه تجربه هستند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس بهره‌مندی جوانان از تجربیات ارزنده آنان در حوزه‌های مختلف منجر به رشد و توسعه بیش از پیش جامعه در عرصه‌های گوناگون می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: شروع دوران بازنشستگی درست زمانی است که فرد پا به سن می‌گذارد و در این سن تغییراتی در این افراد ایجاد می‌شود که برای کنترل روند سریع این تغییرات باید فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داد.
به گفته حسن‌زاده، بخشی از این فعالیت‌ها توسط خود بازنشسته و برخی از سوی اطرافیان باید انجام گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: کاهش استرس محافظت از جسم، ارتباط معنوی و تغذیه مناسب برای حفظ حافظه از جمله فعالیت‌های ساده و اولیه‌ای است که در زمان بازنشستگی باید مورد توجه قرار گیرد.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه فعالیت اجتماعی و طولانی مدت بازنشستگان، دوران فراغت از کار را گاهی غیرقابل تحمل می‌کند، تصریح کرد: خانواده برای پیشگیری از عواقب بروز احساس ناکارآمد بودن در بازنشستگان باید وظایفی را به آنها محول کند تا آنها احساس بیهودگی نکنند.
به گفته وی، بازنشستگان نیاز به برخورد محترمانه دارند و به نحوی شایسته باید از تجربیات آنها به عنوان سرمایه اجتماعی استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه داشتن برنامه‌ریزی درست در زمان بازنشستگی امری ضروری است، گفت: این کار از تکرار و روزمرگی این سرمایه های ارزشمند جلوگیری و مانع احساس ناکارآمدی و ناتوانی در آنان خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول