اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

خبرنگاران میدان شایعه‌پراکنی را از دشمنان بگیرند/ فعلا در ذوب‌آهن ماندنی هستم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: خبرنگاران باید میدان را از دشمنان گرفته و اجازه ندهند دشمن با انواع شایعات در زمینه‌های مختلف جامعه تاخت و تاز کند.

خبرنگاران میدان شایعه‌پراکنی را از دشمنان بگیرند/ فعلا در ذوب‌آهن ماندنی هستم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صفر علی براتی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه همواره یکی از ترفندهای دشمن در جنگ ایجاد جو روانی و فشارهای اینچنینی بر جامعه و نیروهای رزمنده است، بیان داشت: در این زمینه شما خبرنگاران باید میدان را از دشمنان گرفته و اجازه ندهند دشمن با انواع شایعات در زمینه‌های مختلف جامعه تاخت و تاز کند.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز انواع شایعات متوجه مردم و جامعه می‌شد که رسانه‌ها در این میان مردم  را آگاه می‌کردند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به برگزاری یادواره شهدای فولاد در یکم آذر ماه اشاره کرد و گفت: سالانه فرصت خوبی به دست آورده‌ایم تا به یاد شهیدان، جانبازان و ایثارگران بخش فولاد در جنگ تحمیلی باشیم که دراین میان از خانواده این افراد تقدیر می‌شود.
 
*یادواره شهدای صنعت برگزار می‌شود
وی با اشاره به اینکه با این کار هر ساله یاد و خاطره‌ای از آنها تازه می‌شود، اظهار داشت: امسال نیز درصدد بودیم این مراسم یادبود را در هفته بسیج برگزار کنیم.
براتی به سه کمیته تشکیل شده برای انجام وظایف این یادواره اشاره کرد و گفت: کمیته‌های برنامه‌ریزی و اجرایی، پشتیبانی و فرهنگی و ورزشی این امور را عهده دار شدند.
وی افزود: این مراسم با حضور مقامات استانی و کشوری و ائمه جمعه در ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر برگزار می‌شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد تولید سال جاری این کارخانه تصریح کرد: تجهیزات ذوب آهن قدیمی بوده و به همین منظور خطوط کارخانه در حال بازسازی و نوسازی است.
وی با تاکید به اینکه 115 پروژه در طول خطوط کارخانه در حال انجام است، گفت: ذوب آهن در مرحله تحول قرار گرفته و در صورتی که این مرحله را پشت سر بگذارند کارخانه‌ایی نو با تجهیزات به روز می‌شود.
براتی تاکید کرد: درصدد هستیم پنج درصد تا 10درصد تولید محصولات سال جاری این کارخانه را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.
 
*طرح توازن تا پایان سال 90 به بهره برداری می‌رسد
وی به بازسازی پروژه‌های ذوب آهن اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌های طرح توازن که شامل یک پکیج 900 میلیارد تومانی است که از سال 79 کلید قرارداد آن مبادله و مقرر شد طی مدت سه یا چهار سال به بهره‌برداری برسد که تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به پروژه طرح آگلو مراسیون اشاره کرد و گفت: این پروژه سالانه 2 میلیون و400 هزار تن تولید دارد و نزدیک به 130 میلیارد تومان هزینه پروژه مربوطه بوده که در صورت بهره‌برداری سبب اشتغال 120 نفر می‌شود.
وی با اشاره به دو واحد نیروگاهی که هر کدام 55 مگا وات بوده و 90 میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است، افزود: این طرح نیز زمینه اشتغال 100 را ایجاد می‌کند.
براتی واحد کک سازی را از پروژه‌های بسیار مهم و سودآور برای ذوب آهن دانست و بیان داشت: این پروژه حدود 900هزار تن تولید در سال را با سرمایه گذاری 260 میلیارد تومان دارد و سبب اشتغال 500 نفر می‌شود.
وی تاکید کرد: عمده هزینه‌ها مربوط به نوسازی خطوط و افزایش ظرفیت تولید و پروژه‌های زیست محیطی می‌شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پروژه آهک سازی را با هزینه 30 میلیارد تومانی از طرح‌های مهم ذوب آهن دانست و ادامه داد: این طرح 200هزار تن آهک را در سال در کارخانه ذوب آهن تولید می‌کند.
وی به تاثیرگذاری قیمت‌های محصولات تولیدی ذوب آهن اشاره کرد و بیان داشت: میانگین قیمت در سال 89 کمتر از 700 تومان بود که در این راستا این کارخانه متحمل هزینه‌های سنگینی شد اما با آزاد‌سازی قیمت‌ها شرایط بهبود یافت.
براتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذوب آهن در فرابورس در حال فعالیت است، یاد آور شد: به زودی جلسه‌ای برای ارائه سهام و پذیرش ذوب آهن در بورس تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود یک درصد از اعتبارات دولتی ذوب آهن که حدود 19 میلیارد تومان بود، صرف ورزش شود، تاکید کرد: ما موظف به پرداخت این مبلغ به باشگاه ذوب آهن و اداره تربیت بدنی بودیم، اما در سال جاری دو محدودیت قانونی برای جلوگیری از این پرداخت به وجود آمده که در این راستا در برنامه پنجم توسعه تاکید شد واحدهای تولیدی حق ارائه هزینه به ورزش حرفه‌ایی را ندارند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: درصدد هستیم طی مذاکرات انجام شده با مسئولان مربوطه استانی و همچنین وزارت ورزش و جوانان مشکلات مربوطه را رفع کرده و معوقات باشگاه‌های ورزشی را پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه از سال‌های قبل معوقاتی را به باشگاه ذوب آهن نداریم، گفت: 20 درصد مطالبات سال جدید را نیز به این باشگاه پرداخت کرده‌ایم.
براتی همچنین به پرونده مسئولان قبلی باشگاه ورزشی ذوب آهن در دست دادگاه اشاره کرد و افزود: دادگاه پرونده متهمان را در دست اجرا دارد و قرار بازداشت آنها را ماه به ماه تمدید می‌کند تا به امور مربوطه رسیدگی شود.
وی همچنین به صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: شایعاتی که در حال حاضر علیه ذوب آهن جریان یافته مبنی بر اینکه ذوب آهن حقوق بازنشستگان را به صورت قسطی پرداخت می‌کند اشتباه است، اضافه کرد: ذوب آهن در ابتدای هر ماه سهم مربوطه واریزی به صندوق بازنشستگان را پرداخت می‌کند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر محصول قابل فروش و عرضه به بازار 2 میلیون و 800هزار تن بوده است، افزود: تولید فولاد خام نیز 2 میلیون و 700هزار تن است و امروز نیز کمی نسبت به برنامه تولید عقب هستیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول