اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سینمایی وزیر ارشاد:

منتقدان برای تقویت سینمای کودک راهکار ارائه دهند

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‎دانیم که سینمای کودک ما مشکل دارد، اما این عرصه نیازمند کمک است پس منتقدان و کارشناسان نقد را کنار بگذارند و به ما راهکار بدهند.

منتقدان برای تقویت سینمای کودک راهکار ارائه دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد شمقدری شامگاه گذشته در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان سینمای ایران را در آستانه تحولی بزرگ دانست و اظهار داشت: از تمام شهیدانی که خون خود را در راه آرمان‎های انقلاب دادند، تقدیر می‎کنم و همه ما وظیفه داریم فرزندانمان را برای دوره‌های آینده تربیت صحیح بکنیم زیرا آنها وظیفه سنگین‎تری در پاسداری از خون شهدا بر عهده دارند.
وی آینده جهان را محل برخورد اندیشه‎ها دانست و گفت: اندیشه‎های پاک تا ابدیت می‎مانند، اما اندیشه‌های غلط راه به جایی ندارند.
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه شناسایی این اندیشه‎ها بر عهده فیلم‌سازان است، ادامه داد: همان‌طوری که پیامبران راه روشنگری را به دست گرفته بودند، فیلم‌سازان نیز این وظیفه خطیر را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه توقع ما در سینمای کودک برآورده نشده است، بیان داشت: نسل جدید نگاه متفاوتی دارد و ما در عرصه سینمای کودک چالش‌های زیادی داریم که کارشناسان و منتقدان به آن واقف هستند.
شمقدری با بیان اینکه دیگر باید نقد را کنار گذاشت، تصریح کرد: منتقدان باید نقد را کنار بگذارند و راهکارهایی برای هرچه بهتر شدن سینمای کودک بیان کنند.
وی حوزه کودک و نوجوان را دو حوزه متفاوت دانست و اذعان داشت: حوزه کودک و نوجوان اگر چه در کنار هم هستند اما دو حوزه متفاوت از هم به حساب می‌آیند.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی سینما در بیان نکات دیگری درباره سینمای کودک، تصریح کرد: پخش و اکران فیلم‌ها نیز مهم است، اگر حالا می‌بینید که کلاه قرمزی معروف شد به این دلیل بود که تلویزیون از او حمایت کرد و در ماندگاری آن نقش موثری داشت.
وی ارتباط تنگاتنگ سینما و تلویزیون را مهم دانست و گفت: نکته قابل تأمل دیگر فیلمنامه است که در حوزه کودک و نوجوان بسیار ارزشمند است.
شمقدری در پایان از مردم اصفهان خواست تا برای ماندگاری جشنواره در اصفهان دست بزنند و از مسئولان تقاضا کرد تمام تلاش خود را برای ماندگاری جشنواره در اصفهان به کار گیرند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول