اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما و تلویزیون:

توسعه سینمای کودک را از آموزش و پرورش آغاز کنیم

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: باید توسعه سینمای کودک را از آموزش و پرورش آغاز کرد.

توسعه سینمای کودک را از آموزش و پرورش آغاز کنیم
اسدلله ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه باید حضور کودکان و نوجوانان در جشنواره پررنگ باشد تا بتوانند به تبادل نظر پرداخته و با کارهای یکدیگر آشنا شوند، اظهار کرد: اگر کودکان و نوجوانان منتقد فیلم‌های خود باشند و بهره‌های لازم از سینما به دست می‌آید.
وی افزود: خانه مادربزرگه، مدرسه موش‌ها، کلاه قرمزی و پسر خاله فیلم‎های ماندگاری هستند، که باید به عنوان نمونه در سینمای کودک در نظر گرفته شوند.
این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه برنامه‌هایی که ما با آن بزرگ شدیم کودکان و نوجوانان ما از آنها بی‎بهره‎اند، تصریح کرد: توسعه سینمای کودک را از آموزش و پرورش آغاز کنیم.
وی در بیان راهکارهای احیای سینمای کودک گفت: برای توسعه سینمای کودک می‌توان در هر مدرسه‌ای آمفی تئاتر در نظر گرفته شود، تا نوجوانانی که استعداد و خلاقیت سینمایی دارند بتوانند به بروز استعداد خود بپردازند.
ریحانی ادامه داد: اگر منطقی به قضیه بیندیشیم باید گفت که هر فیلمی با موضوع کودک ساخته شده باشد سینمای کودک نیست، چرا که ممکن است فیلم با موضوع کودک و برای آموزش بزرگسالان باشد، بنابراین در تعاریف باید به زبان قصه و موضوع توجه کرد.
این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه رسیدن به یک تعریف برای فیلمنامه کودک امری مشکل است، عنوان کرد: آنچه برای فیلمنامه کودک تعریف شده‌ اساسی نیست، وجود فاصله‌ بزرگ‌ترها از کودکان‌ سخن گفتن درباره دوران کودکی را مشکل کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول