اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پیگیری فارس از تعطیلی نمایشگاه خیریه فیروزکوه؛

کیهور: مانع از تبلیغات نشدیم/ ارشاد مقصر شکست نمایشگاه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه در پاسخ به پیگیری‏های فارس از چرایی تعطیلی نمایشگاه خیریه فیروزکوه گفت: بر خلاف ادعاهای مطرح شده، این اداره مانع از تبلیغات نشده و در حقیقت ارشاد مقصر شکست برگزاری این نمایشگاه نیست.

کیهور: مانع از تبلیغات نشدیم/ ارشاد مقصر شکست نمایشگاه نیست
مهدی کیهور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در این باره اظهار داشت: متقاضی برگزاری این نمایشگاه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه مراجعه و اعلام کرد که می‏خواهد نمایشگاهی با موضوع نقاشی برگزار کند.
وی با اشاره به تمایل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برای کمک به این هنرمند بومی تصریح کرد: این فرد تنها از ارشاد خواست تا سالن نمایش را در اختیارش قرار دهد و این اقدام نیز انجام شد و سالن نمایشگاه در اختیار این فرد قرار گرفت تا نمایشگاه نقاشی خود را برپا کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: این اداره همچنین در زمینه تبلیغات اعلام کرد که می‏تواند برای اطلاع‏رسانی به مردم از سامانه پیامکی بهره بگیرد اما وی ابراز تمایل نکرد و تشخیص داد که پوستر و بنر چاپ کند.
کیهور ادامه داد: پس از این وقایع، خبری از متقاضی برگزاری این نمایشگاه نشد تا اینکه بعد از چند وقت خیلی گلایه‏مند بود که چرا در افتتاحیه مسئولان حاضر نشدند و در این زمینه نیز باید گفت که این موضوع به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی ندارد و وظیفه ما نیست که مسئولان را دعوت کنیم و الزامی داشته باشیم که در مراسم حاضر شوند.
وی گفت: از دیگر گلایه‏مندی‏های برگزارکننده این نمایشگاه نقاشی این بود که چرا کارهای ارائه شده به فروش نرفته است و در این زمینه نیز باید تاکید کرد که اداره فرهنگ و ارشاد فیروزکوه نمی‏تواند دیگران را مجبور کند که تابلوهای نقاشی به نمایش درآمده را خریداری کنند.
کیهور ادامه داد: در تمام ایران رسم این است که هنرمندان مختلف در گالری‏ها نمایشگاه برپا می‏کنند، اما اینکه آثارشان به فروش می‏رود یا استقبالی از آن نمی‏شود و در زمینه بازدید، امور مربوط به مسئول برگزاری نمایشگاه بوده که چه‌قدر تبلیغات کرده است و ارشاد را در این خصوص محکوم نمی‏کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: تبلیغات در تمام ایران بر عهده شخص برگزارکننده نمایشگاه است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد وظیفه‏ای ندارد.
کیهور تصریح کرد: در حال حاضر در تهران گالری‏های فراوانی برپا می‏شود و باید بررسی کرد که آیا برای تمام این گالری‏ها و نمایشگاه‏ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغ می‏کند و در پاسخ خواهیم یافت که اینگونه نیست بلکه شخص برگزارکننده نمایشگاه تبلیغ می‏کند.
وی افزود: در بررسی اینکه چرا آثار این شخص به فروش نرفته یا مردم از نمایشگاه استقبال نکردند، اشکالی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه وارد نیست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: برگزارکننده این نمایشگاه ادعا کرده که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مانع از تبلیغات وی شده که به هیچ عنوان چنین ادعایی صحت ندارد.
کیهور اظهار داشت: برگزارکننده این نمایشگاه نقاشی در تبلیغات خود بخشی از اصول قانونی را که برای استفاده از فونت‏های انگلیسی و فارسی وجود دارد، رعایت نکرده بود.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون، فونت فارسی باید 70 درصد از محیط را اشغال کند و فونت انگلیسی در 30 درصد دیگر استفاده شود اما این فرد با نمای بزرگی، انگلیسی را برجسته و همه مشخصات تابلوهایش را نیز انگلیسی طراحی کرده بود که چنین چیزی تخلف است و اجازه نصب ندارد.
وی اضافه کرد: ما مقرر نکردیم که بنرهای تبلیغاتی این نمایشگاه نصب نشود بلکه تنها تاکید شد تا طرح مربوط تصحیح شود چراکه در نمایشگاه‏هایی از این قبیل باید برای نصب بنر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه اکران گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: این فرد باید برای تبلیغات به این اداره مراجعه می‏کرد و برای نصب بنر خود مجوز می‏گرفت.
کیهور ادامه داد: اداره ارشاد فیروزکوه به مردم نگفته است که از این نمایشگاه نقاشی بازدید نکنند، بلکه آنها خودشان نخواستند که به این نمایشگاه بیایند و با زور نمی‏توان به مردم گفت که از یک نمایشگاه بازدید و آثار آن را را خریداری کنید.
کیهور افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برای اینکه برگزارکننده این نمایشگاه بخشی از هزینه‏ها را انجام ندهد و تا جایی که امکان دارد، به وی کمک کرده باشیم، نیروهای این اداره را به این نمایشگاه فرستاد تا عکس و فیلم‏ تهیه کنند تا از آنها در صورت نیاز در آینده استفاده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: اگر قرار باشد هر کسی نمایشگاهش شکست خورد، بقیه را مقصر بداند این درست نیست و اقدامی غیرمنطقی به نظر می‏رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ نمایشگاه خیریه نقاشی و طراحی فیروزکوه به دلیل آنچه مسئول برگزاری این نمایشگاه بی‏توجهی مسئولان به برپایی آن می‏خواند، در روز سوم گشایش تعطیل شد.
مسئول برگزاری نمایشگاه خیریه نقاشی و طراحی فیروزکوه پیش‏تر گفته بود این نمایشگاه نقاشی و طراحی با هدف فروش نقاشی‏ها و اختصاص درآمد آن به اداره بهزیستی شهرستان برپا شده است.
مجتبی اسفندیار اضافه کرد: انتظار ما این بود که مسئولان در برپایی این نمایشگاه، ما را یاری کنند.
وی اضافه کرد: برای برگزاری این نمایشگاه، از یک ماه قبل هماهنگی‏ها با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‏شهرستان فیروزکوه صورت گرفت اما بر خلاف انتظار حتی از تبلیغات ما در این شهرستان جلوگیری و چند مورد از آثار را حذف کردند.
اسفندیار تصریح کرد: فکر می‏کردیم که اداره فرهنگ و ارشاد فیروزکوه به عنوان منبعی برای آغاز برپایی این نمایشگاه و به عنوان حامی برگزاری آن خواهد بود.
وی ادامه داد: این نمایشگاه بر حسب نیاز شهرستان فیروزکوه و در راستای امور خیریه برپا شده بود.
مسئول برگزاری نمایشگاه خیریه نقاشی و طراحی فیروزکوه اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه باید برای تبلیغات و اطلاع‏رسانی به مردم ما را بیشتر یاری می‏کرد تا مردم برای دیدن و خرید این تابلوهای نقاشی به نمایشگاه می‏آمدند.
وی تصریح کرد: دیگر تمایلی برای برگزاری نمایشگاه آثار خود در شهرستان فیروزکوه ندارم.
 مسئول برگزاری نمایشگاه خیریه نقاشی و طراحی فیروزکوه اضافه کرد: نمایشگاه طراحی و نقاشی برای کمک به بهزیستی شهرستان فیروزکوه پیش‏بینی شده بود که به دلیل عدم استقبال مسئولان و ناهماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، این نمایشگاه در سومین روز بعد از افتتاح تعطیل شد.
اسفندیار اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‏های 87 و 88 رئیس انجمن هنرهای تجسمی شهرستان فیروزکوه بودم و برای این نمایشگاه زحمات فراوانی کشیده شده بود، مستحق چنین بی‏اعتنایی از سوی مسئولان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروکوه نبودیم.
وی اضافه کرد: تا زمانی که چنین مشکلاتی بر سر راه هنرمندان باشد، متاسفانه شهرستان فیروزکوه در زمینه فرهنگی با مشکلاتی مواجه خواهد بود.
مسئول برگزاری نمایشگاه خیریه نقاشی و طراحی فیروزکوه گفت: از تمام هنردوستانی که در این چند روز برای بازدید از نمایشگاه آمدند و با در بسته مواجه شدند، عذرخواهی می‏کنیم.
اسفندیار خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک آثار خود را در شهر سمنان به نمایش خواهم گذاشت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول