اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس :

رفع مشکلات اقتصادی نیاز به شتاب بیشتری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس گفت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بود، مشکلات اقتصادی با شتاب بیشتری برطرف شود، در حال حاضر حرکت‌های خوبی آغاز شده است اما شتاب مورد نظر را ندارد.

رفع مشکلات اقتصادی نیاز به شتاب بیشتری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: ظرفیت‌های انسان که در شرایط عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد به نسبت ظرفیت‌های بالقوه کمتر از 10 درصد است در حالیکه اگر انسان ظرفیت بالقوه را مورد استفاده قرار دهد این ظرفیت بالای 10 برابر پدید می‌آید.
وی ادامه داد: آنچه مبنای غلبه می‌شود صبر و مجاهده است و با به کار گرفتن تمام توان پیروزی محقق می‌شود که در مسائل اقتصادی هم همینطور است و اگر انسان‌ها شرایط را ویژه تلقی کنند از ظرفیت بالاتر استفاده می‌کنند.
رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانایی انسان‌ها و طبیعت بیشتر از آن چیزی است که در شرایط عادی انسان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی عنوان کرد: ما به عنوان کشوری که از نظر سیاسی روند رو به رشدی را طی کرده و به جایگاه معتبری در منطقه رسیده، تاثیرگذار هستیم، همچنین از نظر نظامی از قدرت برخوردار شدیم که سخن از جنگ با تردید از ناحیه دشمنان مطرح می‌شود.
مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: اما از نظر اقتصادی درجا زده و گاهی هم عقب‌گرد داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که بعد اقتصادی کشور همخوان و هماهنگ با دیگر ابعاد رشد نکرده است.
وی با بیان اینکه از نظر نرخ رشد علمی به ویژه در فناوری‌های نو کشور در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: ما در کشور یک ظرفیت اقتصادی اضافه داریم که همان نفت است اما از آن هم به خوبی استفاده نشده است.
رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: نفت در اختیار ما قرار دارد، نرخ آن هم رشد کرده اما از آن درست استفاده نکرده و نتیجه این شده است که درآمد سرانه ترکیه بالاتر از درآمد سرانه کشور است.
وی گفت: ترکیه 10 سال است که اصلاحات اقتصادی را آغاز کرده است و این در حالی است که نرخ تورم در این کشور در چند سال گذشته بالای 100 درصد بود که با روند اصلاحات این نرخ را به 6 درصد رساند.
مصباحی‌مقدم عنوان کرد: در ترکیه که واردکننده بنزین و گازوئیل است، قیمت هر لیتر بنزین 3 هزار و 400 تومان است در حالی که قیمت بین‌المللی بنزین 820 تومان است و قیمت گازوئیل هم به همین صورت در ترکیه محاسبه می‌شود.
وی اضافه کرد: یک سوم درآمد دولت ترکیه از مالیات بر فرآورده‌های انرژی است و این نشان می‌دهد که افزایش قیمت فرآورده‌ها اینگونه نیست که اختلال ایجاد کرده باشد بلکه تولیدات آن با صرفه‌تر از کشور ما است و حتی تولیدات آن وارد کشور ما می‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید عیوب را شناسایی و حل کرده و‌ در این صورت جهاد اقتصادی رخ خواهد داد، بیان کرد: در کلمه جهاد، داشتن دشمن مطرح است دشمنانی که سعی می‌کنند ایران در تراز کشورهای پیشرفته جهانی قرار نگیرد.
وی خاطرنشان کرد: جهادی عمل کردن به معنای استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات است و باید از روش‌هایی استفاده شود که بازدهی بیشتری به همراه دارد.
‌مصباحی‌مقدم گفت: بحث هدفمندی یارانه‌ها در نظر داشت علاوه بر بازتوزیع بخشی از منابع بین خانوارها از تولید حمایت کرده و جلوی بیکاری را بگیرد.
وی ادامه داد: اجرای این قانون قرار بود به گونه‌ای شود که همزمان با اجرا، مشکلات اقتصادی با شتاب بیشتری برطرف شود، در حال حاضر حرکت‌های خوبی آغاز شده است اما شتاب مورد نظر را ندارد.
رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از مشکلات اقتصادی موجود، وجود ساختارهای تولید قدیمی و فرسوده است که باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول