اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه اردبیل:

طرح حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی توهین به جایگاه مجلس است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح حقوق مادام‌العمر برای مدیران سیاسی از سوی مجلس توهین به شأن و جایگاه مجلس است.

طرح حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی توهین به جایگاه مجلس است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اتفاقی افتاد که کاش هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد چراکه نمایندگان مجلس با این مصوبه عدم صلاحیت خود را امضا کردند.
وی خاطرنشان کرد: تصویب کنندگان این مصوبه دیگر در شأن نمایندگی نیستند و به درد نمی‌خورند و تصویب این طرح سبب شد تا به شأن مجلس که در رأس امور و به عنوان عصاره فضایل ملت است لطمه و صدمه‌ای اساسی وارد شود.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: تصویب طرحی که بدون دلیل و برهان خاص مدیران سیاسی اعم از روسای سه قوه، معاونان رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، وزرا، معاونان، استانداران و سفرا حقوق ثابت مادام‌العمر بگیرند، ابهت و جایگاه مسئولان را زیر سؤال می‌برد که امیدواریم شورای نگهبان به چنین طرحی که هیچ خاصیتی ندارد، رای ندهد.

* مگر مدیران سیاسی چه کار شاقی انجام دادند که حقوق مفت دریافت کنند
عاملی گفت: مگر مدیران سیاسی چه کار شاقی انجام دادند که باید بعد از مدیریت خود حقوق مفت دریافت کنند و این برای نظام ما عیب است که مسئولان آن به جای تشنه بودن به خدمت‌رسانی تشنه ثروت و قدرت نابجا باشند.
وی اضافه کرد: تصویب این طرح از سوی نمایندگان مجلس در حقیقت ذبح کردن شایستگی‌هاست و نمایندگان برای اینکه برای خود حقوق مادام‌العمر تعیین کنند برخی دیگر از اسامی و لیست سیاسیون را وارد کرده‌اند تا مردم به آنها شک نکنند در حالی که اگر در این بین نامی از نمایندگان نبود، هرگز مجلس آن را تصویب نمی‌کرد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان با یادآوری اینکه تصویب این طرح علاوه بر توهین به جایگاه مجلس توهین به عموم جامعه است، اظهار داشت: نمایندگان حقیقی ملت باید به جای تامین منافع شخصی و جیب خود به فکر منافع جامعه و حل مشکلات مردم باشند.
 
* بسیجی شدن وظیفه ملی و دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در ادامه سخنان خود با یادآوری فرارسیدن هفته بسیج از بسیجیان به عنوان ذوالحقوق جامعه یاد کرد و افزود: بسیجیان گردن همه ملت ایران حق دارند و تلاش و همت آنها از روی دینداری و عشق به خدمت است.
وی حضور متعهدانه در صحنه‌ها و انجام خدمت بی‌منت را نماد و ویژگی بسیج اعلام کرد و گفت: بهترین ادای دین به ساحت مخلص‌ترین نیروی انقلاب، بسیجی ماندن به عنوان وظیفه ملی و دینی است.
امام جمعه اردبیل از بسیج به عنوان نماد عظمت و قدرت ملت ایران و امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: در دین اسلام به جایگاه حضور تمام اقشار ملت در صحنه توجه ویژه شده است.
 
* عائله آرمانی هدف‌گیری تحکیم نظام خانواده است
عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به فرارسیدن هفته خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: ما در حفظ و صیانت از این نظام مستحکم به سه تلاش نیاز داریم که تلاش اول ایجاد زمینه مناسب برای آغاز زندگی جوانان و حفظ عفت و پاکی آنهاست.
وی بنیان زندگی سالم را در تشکیل نظام خانواده متدین و دیندار توصیف کرد و گفت: نباید با به وجود آوردن آداب و رسوم غلط زمینه انحراف و به گناه افتادن جوانان را فراهم کرد.
خطیب جمعه اردبیل به معضل طلاق به عنوان اصلی‌ترین مشکل در حفظ و پایداری نظام خانواده یاد کرد و اذعان داشت: برای استحکام نظام خانواده و دوری از امر طلاق هرچند شورای فرهنگ عمومی مجموعه‌ای به نام بنیان خانواده را برای تحقیق و بررسی شکل داده اما شایسته است خود مردم و خانواده‌ها از این پدیده زشت پیشگیری کنند.
عاملی عائله آرمانی را به وجود آورنده استراتژی درست تربیتی با ساختار صحیح به ویژه کسب روزی حلال یاد کرد و گفت: اگر پدر و مادرها فرزندان خود را از کودکی با مسجد، نماز جماعت و جمعه آشنا کنند، بنیان فکری و تربیتی کودک اصلاح می‌شود.
 
* انجمن حمایت از بیماران MS را تاسیس می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد بیماری MS در جامعه و ابتلا شدن 350 نفر در اردبیل به این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل سنگین بودن هزینه درمان این بیماری و آسیب‌هایی که به مغز و نخاع وارد می‌کند و سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف و بی‌بنیان می‌سازد، شایسته است درمان این بیماری با حمایت خیرین و نیکوکاران در اولویت قرار گیرد.
عاملی اضافه کرد: اگر این بیماری در دوران طلایی خود مداوا نشود انسان دچار تاری دید، ضعف اندام، اختلال اعصاب و روان و ... می‌شود به طوریکه این بیماری در سنین 20 تا 40 سالگی شایع‌تر شده و اغلب افراد تیزهوش را درگیر می‌کند.
وی با بیان اینکه میزان ابتلا در ایران از متوسط جهانی که به ازای هر 100 هزار نفر سه نفر است، بیشتر است، افزود: در کشور ما این سرانه تا 50 نفر نیز می‌رسد.
امام جمعه اردبیل به حرکت رو به رشد شیوع این بیماری اشاره کرد و بیان داشت: در چند سال اخیر تعداد افراد مبتلا به این بیماری در استان اردبیل از 75 نفر به 350 نفر رسیده به طوریکه ما امروز با دو مشکل گران بودن داروی این بیماری و عدم توانایی بیماران به خرید آنها مواجه هستیم به همین دلیل با تاسیس انجمن حمایت از بیماران MS به عشق امام علی (ع) و حضرت سیدالشهدا از خیرین و واقفان دعوت می‌کنیم این انجمن را در حمایت درمانی از بیماران یاری کنند.
عاملی به عظمت کار نیکو و خداپسندانه در دستگیری از نیازمندان و افراد گرفتار شده در بیماری‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: خداوند برای چنین انسان‌های باگذشت در جهان آخرت تاج و تختی فراهم کرده است که مقام آنها از سایر بهشتیان متمایزتر است.
 
* عید مباهله را با عظمت‌تر از غدیر جشن بگیریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از بی‌توجهی به عید بزرگ 24 ذیحجه عید مباهله در جامعه اظهار داشت: در این روز به امر الهی آیه تطهیر و ولایت نازل شده است و به جرات می‌توان گفت که ماه ذیحجه از اول تا پایان ماه ولایت و شناخت عظمت این مقام ارزشمند است.
عاملی با تشریح واقعه مباهله و حضور اسقف و بزرگان قوم نجران یهودی در مدینه برای دیدار با نبی مکرم اسلام خاطرنشان کرد: آنها با 60 نفر از هیئت عالیرتبه با تاج و عبا و طلا و زیورآلات و لباس ابریشمی و صلیب در گردن وارد مسجد پیامبر شدند اما به خاطر داشتن این زیورآلات پیامبر از تکریم و تعظیم آنها خودداری کرد.
وی گفت: آنها بعد از ناراحتی از این عکس‌العمل رسول خدا به سراغ حضرت علی (ع) رفتند و آن حضرت توصیه کرد با لباس ساده و به دور از زیورآلات به محضر نبی مکرم اسلام وارد شوند که در این زمان رسول خدا آنها را به عنوان مهمان پذیرش کرد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: بعد از چند روز گفت‌وگو و صحبت با نبی‌مکرم اسلام، آنها که در گفته‌های خود اصرار داشتند، خواستار اثبات گفته‌های رسول خدا شدند و به همین دلیل پیامبر مکرم اسلام آنها را به مباهله دعوت کرد.
عاملی خاطرنشان کرد: قوم نجران در روز مباهله در حالی که نبی مکرم اسلام را همراه با حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا (س) و حسنین (ع) دیدند به سرعت از عمل خود پشیمان شده و از پیامبر خواستند از نفرین و دعای قوم مسیح و یهود دست بردارد.
وی گفت: نبی مکرم اسلام نیز با دیدن چنین اوضاعی نه از موضع ضعف بلکه خیر و رحمت با آنها سخن گفت و آنها سخنان نبی مکرم اسلام را پذیرفتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه با بیان پیام اصیل مباهله اظهار داشت: در این روز باعظمت حقانیت اسلام روشن شد و همه به عظمت اصحاب کسا پی برده و با شایستگی به شأن و شخصیت امام حسن و امام حسین به عنوان فرزندان پیامبر پی بردند.
عاملی گفت: در این روز همچنین عظمت حضرت زهرا (س) به عنوان تنها زن نسبت داده شده به ساحت پیامبر (ص) معلوم شد و بالاتر از آن شأن و جایگاه حضرت علی (ع) به عنوان جان و نفس پیامبر (ص) مشخص و همگان به آن پی بردند.
وی ضرورت پاسداشت این عید بزرگ و فاخر را به امت اسلامی توصیه کرد و افزود: در این واقع معلوم شد که حضرت علی (ع) حتی از تمام پیامبران افضل است چون جان پیامبر است و ما با تکریم این عید حتی باعظمت‌تر از غدیر می‌توانیم حقانیت اسلام را در برابر دشمنان ثابت کنیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول