اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یادداشت فارس از وضعیت نابسامان یک تیم ریشه‌دار؛

فقط نام شموشک نوشهر در زمین فوتبال مازندران باقی ماند

خبرگزاری فارس: از تیم فوتبال ریشه‌دار و قدیمی شموشک نوشهر تنها نامی باقی مانده است.

فقط نام شموشک نوشهر در زمین فوتبال مازندران باقی ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، روزگاری استان مازندران یکی از قطب‌های فوتبال کشور به شمار می‌رفت و همواره در کانون توجه علاقمندان به فوتبال قرار داشت.
وجود استعدادهای فوتبالی فراوان در مازندران موجب شده تا مازندران را همچون خوزستان سرزمین فوتبالیست‌پرور بدانند و همین امر باعث شد تا تیم‌های مطرح کشور برای قدرت بخشی به تیم خود از وجود فوتبالیست‌های مازندرانی در تیم خود بهره ببرند که از این رهگذر در طی سالیان سال تیم‌های بزرگ و مطرح توانسته‌اند با استفاده از توانایی‌های فنی و قدرتی فوتبالیست‌های مازندرانی حاضر در تیم خود به قطب فوتبال کشور تبدیل شوند.
اما در این بین مازندران که خود معدن استعدادهای فوتبالی است، نتوانسته است از ثروت‌های فوتبالی خود استفاده مطلوبی کند و خود را در پله‌های بالای فوتبال کشور حفظ کند.
تیم فوتبال شموشک نوشهر یکی از تیم‌های بسیار معروف و محبوب در سطح کشور که به کابوس تیم‌های استقلال و پرسپولیس تبدیل شده بود اکنون چند سالی است که دیگر آن درخشش و عظمت گذشته را ندارد و هر روز در حال دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات است و از روزهای اوج خود در فوتبال کشور فاصله گرفته است.
این تیم در زمان حیات درویش مالک فقید باشگاه شموشک نوشهر چنان هیبت و قدرتی داشت که آوازه آن به واقع کمتر از تیم‌های بزرگ پایتخت نبود اما اکنون و پس از درگذشت درویش این تیم در گردابی از مشکلات گوناگون گرفتار شده است اما مسئولان نوشهر برای برون رفت شموشک نوشهر از این مشکلات تصمیم به واگذاری امتیاز این تیم گرفتند تا بلکه شموشک نوشهر بتواند به حیات خود همچنان با قدرت ادامه دهد.
پس از کش و قوس‌های فراوان شموشک نوشهر با این پیش شرط که شموشک باید تحت هر شرایطی تمرینات و بازی‌های خانگی خود را در نوشهر انجام دهد و خروج این تیم تحت هر شرایطی از نوشهر ممنوع است به فروش رسید.
پس از فروش این تیم هواداران خونگرم و متعصب شموشک نوشهر امیدوار به اوج گرفتن تیمشان در فوتبال کشور شدند که این امید خیلی زود جای خود را به ناامیدی داد و این تیم خود را با مشکلات جدیدی روبه‌رو دید که همه این مشکلات باعث تضعیف شموشک نوشهر شد به طوری که در سال گذشته و در روزهای پایانی لیگ فوتبال دسته دوم کشور در خطر سقوط به دسته سوم قرار گرفت ولی با خوش شانسی از این مهلکه جان سالم به در برد تا بلکه بتواند در فصل جدید رقابت‌ها در سال 90 خود را برای صعود به لیگ دسته اول کشور آماده کند.
اما آنچه اکنون و پس از هفته‌ها از شروع لیگ فوتبال دسته دو کشور مشاهده می‌شود قرار گرفتن شموشک نوشهر سراشیبی سقوط است.
تیمی که روزگاری لرزه بر تن تیم‌های بزرگ کشور می‌انداخت ولی حالا و در یک بازی شکست ناباورانه‌ای را متحمل می‌شود که این شکست زنگ خطری جدی برای شکسته شدن شموشک نوشهر است، شکستنی که شاید دیگر درمانی نداشته باشد.
سکوت مسئولان نوشهر در قبال شموشک نوشهر نیز تامل برانگیز است چرا که بر اساس قراردادی که طی آن شموشک نوشهر به فروش رسید این تیم باید تحت هر شرایطی در نوشهر تمرین و بازی‌های خانگی خود را نیز در این شهر و با نام شموشک نوشهر انجام دهد ولی در حال حاضر و در این فصل شاهد عدم تعهد و پایبندی دست‌اندرکاران شموشک نوشهر به مفاد قرارداد مذکور و انتقال این تیم به تهران هستیم.
از طرفی سکوت مسئولان نوشهر نیز در قبال این موضع بسیار سوال برانگیز است و همین امر باعث شده است تا شموشک نوشهر در غربت و در شرایطی سخت به حیات خود ادامه دهد.
اکنون با توجه به شرایط موجود از شموشک نوشهر فقط نامش باقی مانده است و دیگر از آن شموشک مقتدر و پرآوازه خبری نیست.
مسئولان ورزش مازندران و نوشهر متوجه باشند که شکست‌های تیم فوتبال شموشک نوشهر که در تهران به‌سر می‌برد تمام و کمال به پای مازندران و نوشهر نوشته می‌شود و این شکست‌ها در کارنامه فوتبال مازندران ثبت می‌شود نه تهران، بنابراین باید هر چه زودتر نسبت به شرایط بیمارگونه شموشک نوشهر حساسیت نشان داد و این تیم  را از ورطه مشکلات نجات داد.
--------------------------------------
یادداشت از محمدحسین ملایی کندلوسی
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول