اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس بنیاد شهید استان قم خبر داد:

حضور فرزندان بی‌شناسنامه شهدا در قم

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید قم گفت: فرزندان شهدا خارجی جنگ تحمیلی که در ایران متولد شده‌اند فاقد شناسنامه ایرانی هستند و ضروری است که وزارت امور خارجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

حضور فرزندان بی‌شناسنامه شهدا در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد کاظم پورامینی در دیدار وزیر امور خارجه و هیئت همراه با خانواده سه تن از شهدای این وزارتخانه که در محل نمایندگی وزارت امور خارجه در قم برگزار شد اظهار کرد: بیش از هزار و 200 نفر از شهدای خارجی جنگ تحمیلی در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شده‌اند.
وی افزود: بیشتر این افراد را طلابی تشکیل می‌دهند که در زمان دفاع مقدس در قم مشغول به تحصیل بوده و از همین شهر به جبهه‌ها اعزام و به فیض شهادت نائل شدند.
رئیس بنیاد شهید استان قم با اشاره به حضور خانواده‌های این شهدا در استان قم تصریح کرد: فرزندان این شهدا در ایران متولد شده‌اند اما فاقد شناسنامه ایرانی هستند و ضروری است که وزارت امور خارجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی گفت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و رساندن پیام انقلاب اسلامی به مسلمانان سایر کشورها وظیفه‌ای است که بر دوش همگان قرار دارد و در این زمینه اعزام خانواده شهدا به کشورهایی نظیر لبنان می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
پورامینی از وزیر امور خارجه خواست زمینه حضور جمعی از خانواده‌های شهدای قم را در لبنان فراهم سازد تا این امر موجب آشنایی مسلمانان لبنان با اهداف انقلاب و فرهنگ شهادت خواهد شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول