اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تکرار/ وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد:

احتمال روشنگری منشی قذافی درباره سرنوشت امام موسی صدر

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه گفت: دولت موقت لیبی قول مساعد داده است که برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر پیگیری لازم را انجام دهد.هم اکنون منشی قذافی در زندان به سر می‌برد. امیدواریم در آینده روشنگری او ما را در روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر یاری کند.

احتمال روشنگری منشی قذافی درباره سرنوشت امام موسی صدر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قم جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد زیرا این شهر محل حضور مراجع عظام بوده و لازم است که همواره از نصایح و راهنمایی‌های آنان برخوردار باشیم.
وی افزود: سفر به قم باید پیش از اینها صورت می‌گرفت اما شرایط این کار مهیا نبود که امروز با توفیق الهی و در این روزهای فرخنده که متقارن با اعیاد بزرگ اسلامی است، این سفر انجام شد که امیدواریم طلیعه روشنی برای کار در وزارت امور خارجه باشد.
وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با تعدادی از آیات عظام گفت: در این جلسات از رهنمودهای مراجع تقلید به صورت جدی استفاده شد تا به عنوان راهنمای کار آینده ما مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه گزارشی از تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی به اطلاع آنها رسید.
وی ‌با بیان اینکه امید است این سفر مقدمه ارتباط مستمر با شهر قم برای استفاده از نصایح بزرگان دین باشد، ابراز کرد: در این سفر با حجت‌الاسلام اعرافی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه و دیگر مدیران این مرکز نیز دیداری صورت گرفت که بسیار مفید بود.
صالحی جامعة المصطفی را تمهید‌کننده سیاست خارجی ایران دانست و افزود: رسالت و ماموریت این مرکز، انسان‌سازی و نشر افکار اسلامی و انسانی در سراسر جهان است.
وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت جامعة المصطفی در بیش از 100 کشور جهان و حضور طلاب کشورهای خارجی در این مرکز تصریح کرد: جامعة المصطفی زمینه‌ساز تعاملات سیاسی ما در عرصه بین‌الملل خواهد بود.
وی گفت: در دیدار با مسئولان این مرکز مقرر شد کمیته مشترکی برای هماهنگی‌های بیشتر در راستای ماموریت جامعة المصطفی در خارج کشور تشکیل شود ضمن اینکه خدمات ارائه شده توسط وزارت خارجه در این زمینه نیز طبق گذشته ادامه یافته و گسترش خواهد یافت.
صالحی به دیدار خود با خانواده شهدایی که در وزارت امور خارجه مشغول به کار بوده و به شهادت رسیدند اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز از دیگر نتایج پربار این سفر است.
وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به لیبی و دیدار با مسئولان موقت این کشور اظهار کرد: روایات گوناگونی در مورد وضعیت امام موسی صدر در این کشور جریان دارد اما با توجه به اینکه هم اکنون هیچ زندان فتح نشده‌ای در لیبی وجود ندارد، نمی‌توان گفت امام موسی صدر در زندان‌های این کشور حضور دارد و بحث زندان خانگی نیز منتفی است زیرا شرایط این کشور اجازه چنین اقدامی را به کسی نمی‌دهد.
وی گفت: با این وجود تعداد زیادی از افراد در لیبی مفقودالاثر هستند و امام موسی صدر نیز در زمره افرادی است که در حال جست‌وجوی او هستیم.
وزیر امور خارجه با اشاره به قول مساعد دولت موقت لیبی برای پیگیری جدی وضعیت امام موسی صدر خاطرنشان کرد: هم اکنون منشی قذافی در زندان به سر می‌برد ضمن اینکه تلاش برای بازگرداندن چند‌ نفر از کسانی که از نزدیک با دیکتاتور لیبی کار می‌کردند و در حال حاضر به کشورهای دیگری پناهنده شده‌اند ادامه دارد و این چند نفر از کسانی هستند که می‌توانند اطلاعاتی راجع به وضعیت امام موسی صدر در اختیار دولت موقت بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: شخصی که در زندان است هنوز مطلبی در این زمینه اعلام نکرده و امیدواریم در آینده روشنگری او ما را در روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر یاری کند هر چند اطلاعاتی در حال حاضر وجود دارد اما تا اطمینان از صحت آنها نمی‌توان مطلبی را به طور رسمی اعلام کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول