اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسیحی مسلمان شده از عراق:

نماز نشانه علاقه به خداوند است

خبرگزاری فارس: مسیحی مسلمان شده از عراق گفت: نماز نشانه علاقه و پایبندی به خداوند است.

نماز نشانه علاقه به خداوند است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی الشیخ در همایش سفر از مسیحیت به اسلام در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) اظهار داشت: در خانواده‌ای کاتولیک، مذهبی و متدین در شهر بغداد متولد شدم.
وی به قرآن کتاب آسمانی مسلمانان اشاره کرد و افزود: وقتی قرآن را مطالعه کردم متوجه شدم اسلام از حضرت مریم (س) با احترام نام برده در صورتی که به ما می‌گفتند نگاه اسلام به مسیحیت خوب نیست.
الشیخ با اشاره به تشرف خود به اسلام، تصریح کرد: سه شبانه روز با خود در جدال بودم و در این مدت آب و غذا نمی‌خوردم تا اینکه دین اسلام و تشیع را برگزیدم.
مسیحی مسلمان شده از عراق جاذبه اسلام را ویژه خواند و گفت: مسیحیان نزدیک‌ترین ادیان الهی به مسلمانان هستند.
وی با تاکید براینکه حضرت عیسی (ع) در فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) جایگاه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: مسلمانان تمام انبیا را دوست دارند اما مسیحیت امروز با مسیحیت اصیل متفاوت است.
الشیخ مسائل اسلامی را متکی به عقل عنوان کرد و بیان داشت: در مسیحیت معتقدند که عیسی (ع) خداست اما به درگاه خداوند نیز عبادت می‌کند.
مسیحی مسلمان شده از عراق، اسلام را دارای عقلانیت معرفی کرد و ابراز داشت: از دیدگاه اسلام عیسی (ع) به صلیب کشیده نشده است.
وی با بیان اینکه جاذبه‌ای که در اسلام پیدا کردم در مسیحیت ندیدم، یادآور شد: تجلی خداوند در شریعت است.
الشیخ به ادیان مختلف در جهان اشاره کرد و اذعان داشت: یهودیت با 8 میلیون نفر جمعیت یکی از کوچک‌ترین ادیان در جهان است.
مسیحی مسلمان شده از عراق، کشتار مسلمانان توسط مسیحیان در جنگ‌های صلیبی را وحشتناک توصیف کرد و افزود: هفت جنگ صلیبی در قرون 12 و 13 میلادی رخ داده که بدترین و وحشی‌ترین جنگ‌های تاریخ بشریت است.
وی با اشاره به عبادت در اسلام، تصریح کرد: نماز نشانه علاقه و پایبندی به خداوند است.
الشیخ واقعه غدیر را از اتفاق‌های تکرار شده در تاریخ توصیف کرد و گفت: کاتولیک‌ها در مسیحیت معتقدند پیامبران جانشین دارند و در کتاب مقدس به واقعه مانند غدیر برای حضرت عیسی و موسی (ع) اشاره شده است.
مسیحی مسلمان شده از عراق حضرت یوشع (ع) را به عنوان جانشین موسی (ع) نامید و بیان داشت: حضرت موسی (ع) به فرمان خداوند حضرت یوشع (ع) را به جانشینی خود معرفی کرد.
وی با بیان اینکه دینی بهتر از اسلام و تشیع تا کنون ندیده‌ام، اذعان داشت: سخنان دیگران را باید بشنویم و با عقل آن را انتخاب کنیم.
منصور ایمانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این همایش گفت: دشمن در جنگ نرم قلب دینی و اعتقادی جامعه را نشانه رفته است و با بصیرت می‌توان با آن مقابله کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول