اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر گروه روانشناسی موسسه امام‌ (ره)تاکید کرد:

لزوم توجه به تفاوت‌های میان زن و مرد در برنامه‌ریزی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر گروه روانشناسی موسسه امام خمینی(ره) گفت: اگر بخواهیم جامعه خودمان را به عنوان الگو به جهان اسلام معرفی کنیم باید به تفاوت‌های میان زن و مرد در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان جامعه توجه کنیم.

لزوم توجه به تفاوت‌های میان زن و مرد در برنامه‌ریزی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا ظهر امروز در آغاز همایش ملی جنسیت از منظر دین و روانشناسی، ابراز داشت: در قرآن مخلوقات به دو دسته مذکر و مونث تبدیل شده‌اند و اشاره شده که سعی شما در اجرای فرامین الهی  متفاوت است.
وی ادامه داد: در بسیاری از آیات قرآن به این موضوع اشاره شده است که زن و مرد در روح انسانیت با هم مشترک هستند.
مدیر گروه روانشناسی موسسه امام خمینی(ره ) خاطرنشان کرد: در بسیاری از آیات قرآن تصریح شده است که زنان و مردان مومن چه تکالیفی دارند و این به معنای آن است که زن و مرد در برخی فعالیت‌ها و مسائل یکسان هستند.
وی اذعان داشت: زن و مرد به لحاظ خلقت، نقش‌های متفاوتی در جامعه دارند که این موضوع تاثیر فوق العاده‌ای در برنامه ریزی‌های خرد و کلان جامعه خواهد داشت.
سقای بی‌ریا اظهار داشت: ما که می‌خواهیم در زندگی اجتماعی‌مان یک الگو برای امت اسلامی ایجاد کنیم باید به این تفاوت‌ها توجه کنیم.
وی افزود: اگر بخواهیم دنیا را به الگویی که اسلام برای ما ترسیم کرده دعوت کنیم، تفاوت میان زن و مرد اعم از تفاوت‌هایی که در دین آمده است یا آنهایی که به وسیله علم به یقین رسیده است در تمام تصمیم گیری‌ها باید لحاظ شود.
مدیر گروه روانشناسی موسسه امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند برگزاری این همایش، گفت: 110 مقاله از سراسر ایران به دبیرخانه همایش ارسال شده است که تعدادی از آنها برای ارائه در روز همایش انتخاب شد.
وی ادامه داد: چکیده مقالات این همایش نیز در جزوه‌ای گردآوری شده و کتابی که در برگیرنده چند مقاله برگزیده از این همایش است به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/‌ش 30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول