اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت رئیسه مجلس:

راه شهید مقدم مانند چشمه‌ای جوشان از اندیشه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: راهی که سردار شهید مقدم و همه همرزمان صدیقش با تلاش و کوشش بی‌وقفه در بنیان نیروهای مسلح کشورمان به یادگار گذاشتند، همچون چشمه‌ای جوشان از اندیشه و توانایی است.

راه شهید مقدم مانند چشمه‌ای جوشان از اندیشه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری عصر چهارشنبه در جمع برگزیدگان شوراهای اسلامی شهر و روستاها با اشاره به شهادت سردار مقدم از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه انفجار غرب تهران گفت: راهی که سردار شهید مقدم و همه همرزمان صدیقش با تلاش و کوشش بی‌وقفه در بنیان نیروهای مسلح کشورمان به یادگار گذاشتند، همچون چشمه‌ای جوشان از اندیشه و توانایی در رگ‌های پوینده فرزندان ملت ایران در ارتش و سپاه جریان خواهد یافت و راه این دلاور سپاه اسلام تداوم می‌یابد.
وی افزود: به همت این دلیرمردان اکنون قوای مسلح ملت ایران صاحب برتری‌های متعدد نظامی است که فکر تجاوز را از هر دشمنی می‌گیرد و اقتدار واقعی یک ملت را به نمایش می‌گذارد.
آشوری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: به همت دولت و با تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان هرمزگان، بسیاری از شاخصه‌های بهره‌مندی در استان وسیعمان افزوده شده اما انبوهی از انتظارات نیز که از سوی طیف‌های مختلف مردمی بیان می‌شود، همچنان نیازمند به پیگیری و تلاش برای به سامان رسیدن است که از جمله آنها می‌توان به تکالیف مهمی که برنامه پنجم توسعه کشور از سوی مجلس بر دوش دولت نهاده شده اشاره کرد که گازرسانی به شهرهای مختلف هرمزگان از جمله آنهاست.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد ادامه داد: از ابتدای بررسی برنامه پنجم توسعه کشور تلاش کردیم تا برخی دغدغه‌های مهم مردم را در چارچوب تکالیفی بر عهده دولت قرار دهیم و سعی‌مان بر این بود که هرمزگان از نعماتی که به کشور عرضه می‌کند، خود نیز بهره‌مند شود و پیگیری برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها بخش دیگری از دستاوردهای ارزنده برای استان بوده که اکنون شاهد آغاز حرکت دولت در این حوزه‌ها از جمله گازرسانی به بندرعباس هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به بیان مطالبه‌ای مبنی بر کمبود سوخت صیادی در هرمزگان اظهار داشت: توانایی مالی مردم و توجه به معیشت یک مقوله مهم و اثرگذار در بحث امنیت فراگیر در مرزهاست و صیادی یکی از این ظرفیت‌ها برای کمک به مردم است، در همین راستا احداث بیش از 130 موج‌شکن برای دولت تکلیف شد که در حال حاضر برخی از این موج‌شکن‌ها مورد بهره‌برداری هم قرار گرفته است اما در بحث سوخت صیادی، اعتقادمان بر این است که باید با تشدید نظارت‌ها در این حوزه، سهمیه سوخت صیادی افزوده شود.
آشوری با تقدیر از تصمیم دولت مبنی بر افزایش 20 درصدی سهمیه سوخت نیمه یارانه‌ای تاکسی‌ها در هرمزگان افزود: همین انتظار در حوزه سوخت صیادی با چند بار نامه‌نگاری مجموعه نمایندگان استان به رئیس جمهور مورد طرح قرار گرفته و امیدواریم با توجه به این حوزه، زمینه‌ای فراهم شود که سهم‌مان را از میدان‌های صید منطقه افزایش دهیم البته در این بخش به دنبال افزایش سهمیه‌های مجوز صیادی نیز هستیم.
نماینده مردم بندرعباس و عضو هیئت رئیسه مجلس به موضوع خشکسالی‌های تداوم یافته در طول 12 سال اخیر در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کمبود بارندگی موجب شده تا کشاورزان هرمزگانی که روزگاری در جمله توانمندان استان بودند، امروز برای تامین معیشت خود با مشکل مواجه باشند و سررسید وام‌های کشاورزی نیز آنها را در پیچ و خم معضلات گوناگون گرفتار کرده باشد.
وی گفت: این درد کهنه در هرمزگان در مناطقی شدت بیشتری یافته و آبرسانی به مردم هم با تانکر انجام می‌شود که حقیقتا دردناک است.
آشوری راهکار استفاده گسترده از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها را یکی از روش‌ها برای مهار بحران کم‌آبی در هرمزگان برشمرد و گفت: از دولت خواسته‌ایم تا روند ساخت آب‌شیرین‌کن عظیم و صنعتی بندرعباس را شتاب بخشد و همین‌طور در اجرای طرح‌های علمی از جمله تلاش برای اجرای روش‌های باروری ابرها در هرمزگان را در دستور کار ویژه وزارت نیرو قرار دهد که در هر بخش توفیقاتی نیز حاصل شده اما دامنه خشکسالی فراتر از اقدامات ما برای حل آن است.
نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس در پایان به معضل کمبود راه روستایی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با شاخص بهره‌مندی 45 درصد در هرمزگان، جایگاه استانمان در میان دیگر استان‌ها در رتبه‌های پایانی قرار دارد و می‌طلبد لااقل پاره‌ای از درآمدهای گسترده‌ای که از ناحیه گمرکات، بنادر و پروژه‌های نفتی استان عاید کشور می‌شود، صرف مناطق محروم شود تا در این رتبه شاهد ارتقا باشیم و باری از دوش مردم مظلوم و صبور روستایی در هرمزگان هم برداشته شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول