اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هرمز:

اعتبارات در هرمز بدون توجه به اولویت‌ها صرف شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جزیره هرمز ضمن بیان مطالبی قابل توجه در مورد این جزیره گفت: صرف اعتبارات در این جزیره طی سال‌های اخیر بدون توجه و سنجش اولویت‌ها صورت گرفته به نحوی که در زندگی مردم تاثیر واقعی نداشته است.

اعتبارات در هرمز بدون توجه به اولویت‌ها صرف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات این جزیره که با حضور استاندار هرمزگان و مدیران کل این استان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه استکبار از‌ آن واهمه دارد بیداری اسلامی است، اظهار داشت: نباید فراموش کرد که بیداری اسلامی ثمره انقلاب و برخورداری نظام از مدیران توانمند و مردم وفادار است.
وی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان دارای 14 جزیره است، افزود: جزایر در این استان یا منطقه آزاد هستند یا نفتی و یا نظامی و به نحوی تکلیف هر کدام از جزایر در مباحث هزینه‌ها و عوارض مشخص است.
به گفته امام جمعه هرمز، این جزیره تنها جزیره‌ای است که به نحوی تکلیف آن مشخص نیست و در طرح‌های توسعه آنگونه که باید دیده نشده است.
وی بیان داشت: اگر خواهان درست شدن فرهنگ مردم هستیم باید به درآمد آنها توجه کنیم.
موسوی ادامه داد: معتقدیم که صرف برخی از هزینه‌ها در جزیره هرمز بدون توجه به اصل اولویت‌بندی‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به ساخت جاده دور جزیره افزود: به گفته بسیاری از مردم جزیره خواسته‌های دیگری در هرمز دارای اولویت بود و سؤال مطرح است که چرا این حجم از اعتبارات برای این جاده صرف شده است.
موسوی همچنین یادآور شد: مشخص نیست چرا مسئولان راه و ترابری اول این جاده را ساختند و پس از گذشت چند ماه، اکنون به فکر احداث پل‌های آن افتاده‌اند.
وی یادآور شد: اعتباراتی که در جزیره هرمز هزینه می‌شود وارد زندگی مردم نشده و تاثیرات خود را بر زندگی مردم نگذاشته است.
امام جمعه هرمز بیان کرد: اقتصاد برخی از مردم جزیره آنقدر ضعیف شده است که بعضا مردم از نانوایی‌ها نان قرض می‌کنند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در جزیره مبحث اشتغال است، افزود: هرمز تنها جزیره‌ای است که آنگونه که باید بدان توجه نشده است.
موسوی با اشاره به راه‌اندازی ستاد معین در ماه‌های گذشته گفت: متاسفانه این ستاد پس از تشکیل دو جلسه، به نظر می‌آید منحل شده باشد و حتی به مصوبات این ستاد نیز توجهی نمی‌شود.
این مسئول با بیان اینکه مردم هرمز تماما خواستار تبدیل جزیره به منطقه آزاد هستند، گفت: مشخص نیست چرا برخی‌ها با منطقه‌ آزاد شدن جزیره هرمز مخالفت می‌کنند و این امر را برای جزیره نامناسب می‌دانند در حالی که جزایر قشم و کیش توسعه خو د را مدیون منطقه آزاد هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه جزیره به بارانداز مشروبات الکلی برای برخی از قاچاقچیان تبدیل شده است و این در حالیست که برخی‌ها بدون توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، منطقه آزاد شدن جزیره را برای مباحث فرهنگی و اجتماعی مضر می‌دانند در حالی که این تفکری غلط است.
موسوی با بیان اینکه باید به نحوی رفتار شود که سرمایه‌گذار احساس امنیت کند، افزود: به عنوان نمونه مبحث حمل و نقل دریایی مردم هرمز به بنادر مجاور کماکان دارای مشکل است.
وی یادآور شد: هرچند که آمبولانس دریایی توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است اما باید از مسئولان مربوطه پرسید که این آمبولانس می‌تواند دارای خدمات‌دهی یکسانی باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول