اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران شاخه اصفهان:

انتقال ارولوژیست‌ها به روستاها صرفه اقتصادی و علمی ندارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران شاخه اصفهان گفت: به صرفه اقتصادی و علمی کشور نیست که ارولوژیست‌ها را به شهرهای زیر 5 هزار نفر که امکانات تشخیصی و درمانی ندارد، منتقل کنیم.

انتقال ارولوژیست‌ها به روستاها صرفه اقتصادی و علمی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد هاتف خرمی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: در زمان حاضر اصفهان با کمبود ارولوژیست روبرو نیست به گونه‌ای که تمام شهرستان‌های بالای 50هزار نفر دارای ارولوژیست است.
وی با بیان اینکه ارولوژیست‌ها برای درمان بیماران نیاز به امکانات خاص دارند، ادامه داد: قبل از آنکه ارولوژیستی را در شهرهای کوچک یا روستا منتقل کنیم لازم است امکانات درمانی را برای آنها فراهم کرده در غیر این‌صورت انتقال ارولوژیست‌ها به روستاها نیازی را رفع نمی‌کند.
نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران شاخه اصفهان ادامه داد: این کنگره قدم مهمی در راه اعتلای علمی و پیشرفت کیفی و مسایل مربوط به ارولوژی ایران است که در طی آن آخرین تحقیقات به صورت معرفی بیمار (case presentation) ارائه می‌شود.
وی افزود: در این کنگره دو روزه مباحثی از قبیل تومور مثانه، یورودینامیک، سنگ‌های ادراری، مثانه نوروژنتیک اطفال، نحوه برخورد با تومورهای پیشرفته کلیه، درمان کم‌ تهاجمی تومورهای کلیه، ریفلاکس، پیوند و کانسر پروستات در بین اساتید و  پیشکسوتان ارولوژی ایران به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران شاخه اصفهان تصریح کرد: سالانه کنگره‌های آموزشی کشوری و بین‌المللی در زمینه ارولوژی برگزار می‌شود که برای نخستین ‌بار این سبک از آموزش ارولوژی در اصفهان شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه انجمن ارولوژی اصفهان یکی از شاخه‌های انجمن ارولوژی ایران است که حدود 80 جراح کلیه و مجاری ادراری در این انجمن حضور دارند، تصریح کرد: سعی شده در این کنگره از سخنرانی که ابتدایی‌ترین روش آموزش محسوب می‌شود، استفاده نشود زیرا تعامل بین گوینده و شنونده وجود ندارد و تاثیر آن بسیار کم است.
هاتف خرمی ادامه داد: در این کنگره از روش‌های فعال که فراگیری شرکت‌کنندگان در آن بیشتر است و از روش‌های آموزشی به روز در دنیا محسوب می‌شود، استفاده شده است.
وی افزود: در این روش سخنران یک مسئله را با فراگیران مطرح و یک فضای پرسش و پاسخ ایجاد می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه در این کنگره موارد مختلفی از بیماران معرفی می‌شوند که شاید خیلی از آنها واقعی نباشند و تنها در حالی از سوی گرداننده کنفرانس مطرح می‌شود که مورد نیاز همکاران جراح باشد و بیان داشت: هشت شاخه از انجمن‌های مشهد، تبریز، شیراز، شمال، ‌شرق و غرب کشور، اهواز و انجمن ارولوژی تهران از شرکت‌کنندگان در این کنگره هستند.
وی ادامه داد: انجمن ارولوژی اصفهان یک انجمن غیردولتی است که در قالب برگزاری جلسات ماهیان سطح اطلاعات همکاران جراح را ارتقا می‌دهد.
هاتف خرمی ادامه داد: انجمن ارولوژی اصفهان بیشتر یک انجمن علمی است که هیچ قدرت اجرایی ندارد و تنها یافته‌های جدید علمی را به همکاران منتقل می‌کند.
وی  با بیان اینکه انجمن ارولوژی اصفهان تنها در مسائل تحقیقاتی وارد می‌شود، گفت: تعداد ارولوژیست‌های استان اصفهان را بین 50 تا 60 نفر است.
نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران شاخه اصفهان با بیان اینکه سالانه چهار نفر ارولوژیست در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پذیرش می‌شوند که با دریافت دانش‌نامه امکان فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر نیازی به ارجاع پزشک از ایران به خارج از کشور و حتی از اصفهان به استان‌های دیگر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رشته ارولوژیست یک رشته تخصصی است، گفت: در هر سال  شش تا هفت طرح تحقیقاتی در زمینه‌های تخصصی رشته‌های ارولوژی در این انجمن صورت می‌گیرد.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول