اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای شهرستان قم:

عدم اطلاع‌رسانی صحیح در بین مردم ایجاد شائبه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: عدم اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و خدمات ادارات توسط مسئولان، در بین مردم ایجاد شائبه می‌کند.

عدم اطلاع‌رسانی صحیح در بین مردم ایجاد شائبه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، علی قاسمی ورجانی با اشاره به اینکه در ادارات قم توجه چندانی به بحث اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: اگر مسئولان ادارات استان خدمات ارائه شده دستگاه‌های دولتی را برای مردم اطلاع‌رسانی نکنند، ناخواسته زمینه دلسرد شدن مردم از نظام را فراهم کرده و این گناهی نابخشودنی است.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که اطلاع‌رسانی در بین مردم ایجاد مطالبه و عدم اطلاع‌رسانی ایجاد شائبه می‌کند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر بر اساس اطلاع‌رسانی آنان، مطالباتی در بین مردم ایجاد شود، پاسخگویی به آن مطالبات بسیار آسان‌تر از پاسخگویی به شائبه‌هایی است که بر اساس شایعات و به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مسئولان در بین مردم ایجاد شده است.
نماینده قم در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی باید سریع، صریح و صحیح باشد، اضافه کرد: مسئولان استان باید توجه داشته باشند که اطلاع‌رسانی باید سریع یعنی در کمترین زمان ممکن، صریح یعنی بدون نکته مبهم و‌ صحیح یعنی بر اساس آمار و اطلاعات درست باشد که در استان قم کمتر به این موضوع توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مشاهده شده است که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مطلوب مسئولان، شائبه‌هایی در بین مردم ایجاد شده است و چون مسئولان نتوانسته‌اند به این شائبه‌ها پاسخ مناسبی بدهند، برخی افراد فرصت‌طلب و غرض‌ورز از این فضای به وجود آمده سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی گرفته‌اند و جریانی را به نفع خود به راه انداخته‌اند.
قاسمی ورجانی با اشاره به اینکه مسئولان استان قم از قدرت رسانه‌ها غافل هستند، اظهار کرد: پر واضح است که خدماتی که دولت در استان قم ارائه کرده آنچنان که باید و شاید اطلاع‌رسانی نشده است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع‌رسانی خدمات دولت در راستای دلگرم شدن مردم، مسئولان باید توجه بیشتری به این مسئله کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم به کارگیری نیروهای متخصص در روابط عمومی ادارات استان، بیان کرد: روابط عمومی‌ها در واقع وکیل مدافع سازمان و مدعی‌العموم مردم هستند و باید سازمان را همانگونه که هست معرفی کنند و با مهندسی انسانی و چهره‌نمایی، کاری کند که مردم نسبت به سازمان شناخت پیدا کنند و به آن علاقه‌مند شوند و این مهم تنها با به کارگیری افراد متخصص در روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به اینکه روابط عمومی عبارتست از گزارشی خوب از عملکردی خوب، گفت: ممکن است در بسیاری از نهادهای اداری و اجرایی ما خدماتی ایثارگونه انجام پذیرد اما به دلیل عدم معرفی، مردم از ماحصل کار آنها بی‌خبر بمانند.
وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت کار روابط عمومی‌ها از مدیران استان خواست تا جایگاه و اهمیت کار روابط عمومی‌ها را درک کنند و تنها به این واحدها به دیده «پوستر چسبان» و «پلاکارد نصب کن» نگاه نکنند و روابط عمومی‌ها را همچون تبعیدگاهی برای تادیب و تنبیه دیگر پرسنل در نظر نگیرند.
قاسمی ورجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه استاندار قم توجه جدی نسبت به این موضوع دارد، اظهار کرد: از نماینده عالی دولت در استان قم انتظار می‌رود که بحث اطلاع‌رسانی مطلوب را به عنوان یک مبحث جدی از مدیران قم مطالبه کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول