اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پیشکسوت تئاتر تبریز:

خلاقیت کارگردانی در نمایش «مستأجر جدید» فراتر از قواعد تئاتر بود

خبرگزاری فارس: یکی از پیشکسوتان تئاتر تبریز پس از دیدن نمایش «مستأجر جدید» خلاقیت کارگردانی در این نمایش را فراتر از قواعد تئاتر عنوان کرد.

خلاقیت کارگردانی در نمایش «مستأجر جدید» فراتر از قواعد تئاتر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود اخی که بیش از 30 سال در عرصه تئاتر و به خصوص تئاتر ابزورد تبریز فعالیت داشته است، ظهر امروز در حاشیه نمایش این اثر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عرض این چند سال هرگز تئاتری این چنین اصولی و درست ندیده بودم.
وی افزود: کارگردان در این نمایش بسیار هوشمندانه عمل کرده و با رعایت تمام قوانین و قواعد تعریف شده برای تئاتر ابزورد توانسته آنچه که مدنظر نویسنده است را به خوبی بیان کند.
اخی گفت: گرفتن بازی درست از بازیگران، فضاسازی کاملاً متناسب با موضوع، تزریق تحلیل ذهنی و به کار گرفتن نهایت خلاقیت در کارگردانی از نقاط مثبت و قابل توجه این کار است و کاملاً واضح است که بازیگران نیز با علم کامل به آنچه روی صحنه می‌آورند و با دانش قوی در مورد چگونگی سبک ابزود بازی می‌کنند.
این پیشکسوت تئاتر با توضیح در مورد جزئیات و ریزه‌کاری‌های این نمایش تأکید کرد: در نمایش «مستأجر جدید» هیچ آدمی عادی نیست و خانم خدمتکار با گفتن جملات به اصطلاح آبشاری و بی‌ربط با انجام کارهای بیهوده سعی دارند بیهودگی انسان امروز را به تصویر بکشند و به خوبی می‌بینیم که تجملاتی که قرار است باعث آرامش شوند مایه دردسر و اسارت آدمی می‌شوند.
وی اضافه کرد: این مفاهیم با فرهنگ امروز ما بسیار نزدیک است اما تاکنون کسی جرأت نکرده با این زبان سخن بگوید و بی‌معنایی زندگی مدرن را به این خوبی معنا کند.
بنا به این گزارش؛ محمود اخی که سال‌ها بود از عرصه تئاتر تبریز دور شده بود تماشای مستأجر جدید را نقطه آشتی خود با تئاتر عنوان کرد و گفت: این نمایش به گونه‌ای اجرا می‌شود که هر نوع مخاطب با هر سطحی از سواد می‌تواند از آن لذت ببرد و مفاهیم نهفته در آن را درک کند.
اخی در ادامه به وضعیت سخت گذشته برای فعالیت در عرصه تئاتر اشاره کرد و افزود: مسئولان و مدیران مربوط باید با باز گذاشتن راه فعالان عرصه تئاتر فضایی ایجاد کنند که مخاطب هر زمان که اراده کرد، بتواند به خانه تئاتر آمده و یک نمایش ببیند یعنی صحنه تئاتر هرگز باید خالی بماند و بدون شک ایرادگیری‌های بی‌دلیل و سخت‌گیری‌های بی‌مورد فعالان این هنر را دلسرد خواهد کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول