اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد:

تولید سالانه 14 تن شیر در مجتمع‌های کوچک روستایی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: با بهره‌برداری از مجتمع‌های کوچک روستایی سالانه 13 هزار و 750 تن شیر در این مجتمع‌ها تولید می‌شود.

تولید سالانه 14 تن شیر در مجتمع‌های کوچک روستایی
خالد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به میزان تولیدات سالانه این مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی، اظهار داشت: سالانه 13 هزار و 750 تن شیر، یک هزار و 325 تن گوشت قرمز و 680 تلیسه مازاد بر نیاز  تولید خواهد شد.
وی هدف از اجرای  طرح مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی را به منظور حمایت از دامداران روستایی، تثبیت شغل و جلوگیری از مهاجرت آنان عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح‌ها همچنین کاهش هزینه‌های احداث در واحدهای نیمه صنعتی از طریق استفاده مشترک از خدمات آب برق و زمین با اعتبار 26 میلیارد ریال در استان کردستان انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تهیه طرح مطالعاتی شامل مکان‌یابی و تهیه نقشه‌های اجرایی، تسطیح و خاک‌برداری از محل اجرای طرح و قطعه‌بندی واحدها، احداث جاده دسترسی، حفر و تجهیز چاه، انتقال آب به داخل مجتمع با احداث منبع ذخیره، اجرای خط انتقال شبکه برق رسانی و اجرای شبکه فاضلاب از مهم‌ترین عملیات زیربنایی در مجتمع‌های کوچک روستایی است.
جعفری افزود: در حال حاضر 341 واحد صنعتی و نیمه صنعتی روستایی پروار‌بندی گوساله با ظرفیت 27 هزار و 600 رأس و 247 واحد صنعتی و غیرصنعتی پرواربندی بره با ظرفیت 95 هزار رأس در کردستان وجود دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون 3.5 میلیون واحد دامی در سطح یک میلیون و 400 هزار مرتع استان کردستان وجود دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول