اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در همایش بسیج و رسانه مطرح کرد

تبعیت از ولی‌فقیه میزان سنجش خواص/پرهیز از حزب‌گرایی مؤلفه‌ فرهنگ بسیجی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه، پایبندی به اصول ارزش‌ها را از مؤلفه‌های فرهنگ بسیجی دانست و تصریح کرد: تبعیت از ولی‌فقیه مهمترین میزان سنجش خواص است.

تبعیت از ولی‌فقیه میزان سنجش خواص/پرهیز از حزب‌گرایی مؤلفه‌ فرهنگ بسیجی
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش سالیانه بسیج و رسانه که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، در تبیین موضوع گفتمان بسیجی به مبانی و مؤلفه‌های این گفتمان اشاره کرد و افزود: گفتمان بسیجی یک فرهنگ است که مبانی و پیشینه آن تنها مربوط به عصر و زمان ما نیست بلکه نشأت گرفته از رفتار انبیاء و اولیا است که این شجره طیبه نقش مهمی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته و اکنون نیازمند بازتعریف و گسترش در جامعه است.

سعیدی، خدامحوری را یکی از مبانی فرهنگ بسیجی عنوان کرد و گفت: رهاورد انبیاء این بود که منشأ قدرت و مشروعیت را الهی می‌دانستند و ما معتقدیم که این مشروعیت با آراء مردم بدست نمی‌آید.

وی گفت: ولایت از ناحیه خداست و حضرت امام نیز در کتاب کشف‌الاسرار می‌فرماید مردم قوه اجرای تدابیر و منویات فقها و علما هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اعتقاد به پیوستگی میان عصر ولایت فقیه و عصر امامت را از دیگر اصول فرهنگ بسیج دانست و گفت: قطعا انکار ولایت‌فقیه به انکار امامت منجر می‌شود چرا که این دو اصل با یکدیگر مرتبطند و یکی از مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی و بسیجی همین ولایت‌مداری است.

سیعدی افزود: بسیجی دستورات ولی فقیه را فصل‌الخطاب می‌خواند و دستورات او برای افراد با فرهنگ بسیجی لازم‌الاجرا است.

وی خاطرنشان کرد: این تبعیت از رهبری باید کامل باشد نه گزینشی و اینطور نیست که ما طبق میل خودمان به تبعیت از رهبری بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، مهمترین میزان سنجش خواص را همین تبعیت از ولی فقیه دانست و گفت:‌ هیچ معیاری در این فرهنگ بالاتر از این موضوع نیست.

سعیدی پرهیز از شخص‌گرایی و حزب‌گرایی را یکی دیگر از مولفه‌های فرهنگ بسیجی دانست و افزود: مهمترین مشکل در طول تاریخ همین مسئله است که آدم‌ها را معادل حق قرار می‌دادند و باید بدانیم که این شخص‌‌گرایی که همین آفات رسیدن به حقیقت است.

وی در فرهنگ بسیجی تکلیف‌گرایی را در برابر نتیجه‌گرایی دانست و خاطرنشان کرد: خواست همه رهبران الهی انجام به تکلیف بود چرا که نتیجه‌گرایی در صورت عدم رسیدن به هدف دلخواه موجب سرخوردگی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: امروز در دنیا علم را در اختیار قدرت قرار می‌دهد در صورتی که در فرهنگ بسیجی قدرت وسیله‌ای است برای رسیدن به اهداف والایی الهی.

سعیدی ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی باید در فرهنگ بسیجی همه‌جانبه باشد نه اینکه برخی فقط تا ایثار مال پای ‌کار هستند اما باید این ایثار تا پای مال، جان، فرزند و آبرو باشد.

وی دشمن‌شناسی را از دیگر مؤلفه‌های فرهنگ بسیجی عنوان کرد و افزود: در میان هزار و ۵۰۰ آیه قرآن در خصوص دشمن‌شناسی، ۳۰۰ آیه مربوط به شناخت نفاق است که ضرباتی که بشر در طول تاریخ از این ناحیه خورده است بی‌سابقه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد:‌ منافقین وقتی در مقابل ولی خدا می‌ایستند، "مهدورالدمند" همانطور که خوارج در مقابل امیرالمؤمنین ایستادند و یا منافقین زمان امام و همچنین فتنه‌گران در فتنه ۸۸ که بسیجی بدون توجه به لباس و عنوان نباید در برخورد با آنان تعلل کنند.

سعیدی در ادامه به موضوع جبهه‌شناسی پرداخت و گفت: گاهی این جبهه‌ها آنقدر با هم مخلوط می‌شوند که تشخیص آنها نیازمند یک نگاه تیزبین است.

وی بسیجی را فردی پایبند به اصول دانست که در اجرای حکم الهی تعلل نمی‌کند و گفت: بسیجی نسبت به اصول ارزش‌ها مانند حجاب اسلامی، نماز، اصول و رفتار اسلامی بسیار سختگیر است چرا که عدم وجود این موارد موجب ضربه‌ خوردن به جامعه اسلامی است.

سعیدی با بیان اینکه با تکیه به شعارهار انحرای نمی‌توان دین خدا را پیاده کرد، اظهار داشت: بسیجی باید از وابستگی به مقام و مسائل دنیوی وارسته باشد و عنوان، جایگاه و درجه با فرهنگ بسیجی به عنوان یک هدف سازگاری ندارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول