اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی؛

همایش ملی علامه طباطبایی فیلسوف علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش ملی علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی، روز پنج‌شنبه با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی برگزار می‌شود.

همایش ملی علامه طباطبایی فیلسوف علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی «علامه طباطبایی(ره)، فیلسوف علوم انسانی اسلامی» به مناسبت روز جهانی فلسفه پنج‌شنبه ۲۶ آبان ماه سال جاری در دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قائمی‌نیا ارائه‌دهنده و صاحب نظریه شبکه معرفت دینی اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی حجج اسلام «علی‌اکبر رشاد» رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، «عباس نصیری‌فر» معاون آموزشی و فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور و «عبدالحسین خسروپناه» رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود و آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی‌ نیز سخنران اختتامیه خواهد بود.
این همایش در دو پانل تخصصی برگزار می‌شود که در پانل اول، «نظریه اعتباریات علامه طباطبایی(ره) و تأثیر آن بر علوم انسانی» توسط ابوالفضل کیاشمشکی، «چالش‌های هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی در پارادایم‌های علوم انسانی ـ اجتماعی» توسط محمدتقی ایمان، «بررسی امکان تغییر مدل رشد سولو با پیش‌فرض‌های اسلامی» توسط سیدمهدی معلمی و «ضرورت طراحی منطق فهم دین برای تولید علوم انسانی ـ اسلامی» توسط ابوالحسن حسنی ارائه می‌شود.
در پانل دوم نیز احمدرضا یزدانی‌مقدم «فلسفه سیاسی علامه طباطبایی(ره) و تأثیر آن بر تولید علوم سیاسی اسلامی»، حسن پناهی آزاد «نظریه انسان و علوم انسانی از منظر علامه طباطبایی(ره)» و فاطمه شاکرین «هستی جامعه از نظرگاه علامه و تأثیر آن بر علوم انسانی  اسلامی» را ارائه می‌کنند.
همایش ملی «علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی» در محورهایی همچون کاربرد نظریه اعتباریات علامه طباطبایی(ره)، فلسفه اجتماع از نگاه علامه طباطبایی(ره) و تاثیر آن بر علوم اجتماعی، نظریه انسان و علوم انسانی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)، نظریه معرفت و علوم انسانی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)، تبیین پارادایم اجتهادی دانش دین با تاکید بر مبانی فلسفی علامه طباطبایی(ره)، رابطه علم و دین از نظر علامه طباطبایی(ره) و روش شناسی استنباط علوم انسانی در علوم انسانی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) فراخوان مقاله شده است.
 انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول