اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

روستازایی؛ پدیده‌ای که ریشه در ساختار اجتماعی دارد؛

تجمیع روستاهای بشاگرد از طرح تا اجرا

خبرگزاری فارس: در حالی که به دلیل مسایل خاص و ساختار فرهنگی بشاگرد در پی پدیده‌ای اجتماعی بعضا روستاهای جدید با جمعیتی در حد چند خانوار در این شهرستان تشکیل می‌شود، استاندار هرمزگان خواستار تجمیع روستاهای کوچک با هدف خدمت‌رسانی بهتر در این منطقه شده است.

تجمیع روستاهای بشاگرد از طرح تا اجرا
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهرستان نوبنیاد بشاگرد که در سال‌های اولیه پس از انقلاب توسط افرادی همانند "والی" و "آوینی" به مردم ایران و حتی دنیا شناسانده شد، طی دهه‌های اخیر به گفته بسیاری از صاحبنظران در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه حمل و نقل، بهداشت و آموزش با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است.
به دلیل حاکم بودن نوع فرهنگ خاص بر این منطقه و به گفته مسئولان دستگاه‌هایی همانند نوسازی مدارس پدیده تشکیل روستاهای جدید با ساختار کپری، یکی از مسایلی است که به عنوان نمونه در بخش آموزش، "کپرزدایی" و پیاده‌سازی طرح‌های عدالت محورانه را مشکل ساخته است.
ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان نیز در سفر اخیر خود به این شهرستان، موضوع تجمیع روستاها را به عنوان اولویت مهم کاری برای سرعت بخشیدن به روند عمران و آبادانی در شهرستان نوبیناد بشاگرد را مطرح کرده است.
وی در این راستا اظهار داشت: پراکندگی روستاها که اکثریت آنها کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند موجب شده تا خدمات رسانی به ساکنان این روستاها با مشکل جدی مواجه شود و دولت در بخش‌های مختلف متحمل هزینه زیادی شود.
عزیزی افزود: در همین راستا دستور تشکیل کارگروهی تحت عنوان "ساماندهی و اسکان روستاهای بشاگرد" را با حضور مدیران این شهرستان و عده‌ای از مدیران کل استان صادر و خواستار تهیه و ارایه راهکارهای راهکارهای اجرایی در این زمینه شده‌ایم.
استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجام شده در طول سه دهه از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی نشان دهنده تفاوت عمیق دیدگاه نظام اعتقادی با نظام‌های غیر دینی است، خاطر نشان کرد: آنچه امروز به عنوان توسعه در بشاگرد مشاهده می‌شود همه و همه محصول توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به برون رفت این منطقه از محرومیت شدید است که خوشبختانه چهره متفاوتی را از بشاگرد امروز در مقام مقایسه با گذشته شاهد هستیم.
عزیزی ادامه داد: بشاگرد شلاق بی عدالتی و بی توجهی رژیم طاغوت را زیاد خورده و برای مداوای زخم و زنگارهای گذشته لازم است با نگاهی خاص و اراده عالی مشکلات آن را رصد و به حل آن کمک کرد.
رئیس شورای اداری هرمزگان از فقرزدایی و ساخت و توسعه راه‌های روستایی به عنوان اولویت این شهرستان نام برد و تاکید کرد: به رغم تمام خدمات ارزشمند انجام شده هنوز غبار محرومیت بر چهره بشاگرد خودنمایی می‌کند که این امر شایسته مردم صبور و ولایتمدار این خطه نیست.
حال باید منتظر بود توصیه و درخواست استاندار هرمزگان در صورت اجرایی شدن با توجه به ذائقه، فرهنگ و ساختار اجتماعی منطقه شرق هرمزگان و به ویژه بشاگرد تا چه اندازه کارآمد واقع خواهد شد.
=========
امیرحسین توانگر
=========
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول