اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان؛

۵۰۰ میلیون متر مکعب آب از خزر انتقال داده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی قائم (عج) گفت: با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در این طرح انتقال داده می‌شود.

۵۰۰ میلیون متر مکعب آب از خزر انتقال داده می‌شود
به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان به شهرستان دامغان، علی ابوالحسنی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به استان سمنان که با حضور وزیر نیرو، معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو، استاندار سمنان و جمعی از کارشناسان و متخصصان امور آب برگزار شد، اظهار داشت:  طرح انتقال آب خزر، پروژه بزرگی بوده که در جلسات متعددی که از سال گذشته آغاز شده است درباره آن فعالیت‌هایی صورت گرفته اما به هر حال باید وظایف دولت، مصرف‌کنندگان و ابعاد کار در این زمینه به خوبی روشن شود.
وی تصریح کرد: انتقال آب از خزر یک پروژه ترکیبی بوده و تنها یک منبع آبی مثل سایر پروژه‌ها نیست.
فرمانده قرارگاه سازندگی قائم (عج)‌ اظهار داشت:‌ موضوع نیروگاه در این طرح با توجه به ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مکعبی آب انتقال داده شده، باید مدنظر قرار گیرد و برای این طرح یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در نظر گرفته شده است.
ابوالحسنی با بیان اینکه در ‌ارتباط‌ با انتقال آب به حوضچه‌های مربوط و آب‌شیرین‌کن‌ها باید مطالعاتی انجام شده و فعالیت‌های احداثی صورت گیرد، بیان داشت: خط لوله و پس از آن رساندن آب به ارتفاعات و توزیع در شبکه به آبرسانی تا شهرهای هدف باید در راستای اجرای این طرح انجام شود.
وی با بیان اینکه در این طرح تملک اراضی مطرح می‌شود و باید کارها به صورت جامع و در همه ابعاد دیده شود، گفت: پیش‌امکان‌سنجی در این طرح انجام و گزارش آن ارائه شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته این گزارش منشأ حرکتی شد که فعالیت‌ها به سازمان برنامه‌ریزی برسد و هم‌اکنون مراحل آخر خود را می‌گذراند.
فرمانده قرارگاه سازندگی قائم (عج) همچنین با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای انجام مطالعات تکمیلی، مطالعات را در راستای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان الزامی خواند.
ابوالحسنی افزود:‌ باید بهترین و بهینه‌ترین گزینه در راستای اجرای این خط لوله مشخص شود و مسیری به تأیید برسد که کمترین معارض را داشته و سهل‌الوصول باشد.
وی با بیان اینکه این اقدامات باید در قالب فاز یک پروژه انتقال آب عملیاتی شود، خواستار اختصاص هرچه سریعتر بودجه برای اجرای این طرح شد و گفت:‌ البته قرارگاه سازندگی قائم معطل ابلاغ بودجه نبوده است.
ابوالحسنی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح بررسی‌های خاصی انجام شده که باید در جلسات تخصصی‌تر مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول