اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دامغان:

دین تنها با ولایت کامل می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دامغان با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: دین در انسان مؤمن تنها با پذیرفتن ولایت کامل می‌شود و این مسئله از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دین تنها با ولایت کامل می‌شود
به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان به شهرستان دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در نشست بررسی نحوه انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان که با حضور وزیر نیرو و شماری از مسئولان و کارشناسان کشوری و همچنین استاندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: غدیر در حقیقت پیوند دهنده ولایت و رسالت است.
وی همچنین در تعبیری دیگر غدیر را روز حیات دانست و گفت: این حیات فقط مختص به این دنیا نیست و در حقیقت حیات دنیوی، برزخی و آخرتی را شامل می‌شود.
امام جمعه دامغان در ادامه با تشریح زیبایی اظهار داشت: آب نیز مایه حیات است و تقارن بهره‌برداری از تصفیه خانه آب شرب دامغان با روز عید غدیر جلوه‌ای خاص به این طرح بخشیده است و باید خداوند متعال را شکرگزار بود که مردم دامغان از این نعمت به خوبی بهره‌مند می‌شوند.
ترابی همچنین با بیان این که دین خدا در روز عید غدیر کامل شد، بیان داشت: اگر مسئله ولایت مطرح نباشد، رسالت نیز کامل نیست و دین تنها با رسالت صرف کامل نمی‌شود بلکه این ولایت است که مکمل آن بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در روز عید  غدیر نعمت را بر مسلمانان تمام کرد، ولایت را بزرگترین نعمت توصیف کرد و گفت: در چنین روزی نعمت ولایت به مردم عنایت شد و این نعمت ویژه یک عصر و زمانه نبوده بلکه تا قیامت پابرجا است.
وی اضافه کرد: همانطور که نبوت با خاتم پیامبران به تکامل می‌رسد، حضرت علی (ع) نیز خاتم امامت است.
وی با بیان اینکه حضرت حق در چنین روزی رضایت داد که دین اسلام در سرلوحه زندگی مسلمانان قرار گیرد، ادامه داد: از این مسئله متوجه می‌شویم که اگر همه امور دینی و دستورات اسلام در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... را مدنظر داشته باشیم خدا را راضی نگه‌داشته‌ایم و در غیر این صورت دین ما کامل نیست.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول