اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با تلاش شرکت آب منطقه‌ای سمنان؛

تصفیه‌خانه آب دامغان ۶ ماه زودتر از برنامه به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان دامغان به همت متخصصان و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای سمنان، ۶ ماه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه آب دامغان ۶ ماه زودتر از برنامه به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان به شهرستان دامغان، این طرح پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نیرو و جمعی از کارشناسان، مسئولان و متخصصان امور آب در حالی به بهره‌برداری رسید که قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده وارد مدار شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در جمع مسئولان در همین ارتباط گفت: تصفیه‌خانه آب غدیر دامغان از منابع آبی چشمه‌علی این شهر تغذیه می‌شود و ایستگاه پمپاژ ۲۰۰ لیتری در ثانیه بر‌آن ایجاد شده است.
اتابک جعفری با بیان اینکه آب تصفیه‌ شده این تصفیه‌خانه از صبح امروز وارد مخزن اصلی شهر دامغان شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه بزرگ غدیر در دامغان در دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد.
وی افزود:‌ این در حالی است این طرح ۶ ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری رسید.
نماینده مهندسان مشاور این طرح نیز در این مراسم با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شرب دامغان با هدف آبرسانی سالم و مطلوب به مردم این شهرستان اجرایی شده است، از انتقال سالانه ۴ میلیون متر مکعب آب از سد شهید شاهچراغی به شهر دامغان با اجرای این طرح خبر داد.
وی با بیان اینکه این طرح به ‌رغم پیش‌بینی انتقال ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه، برای انتقال سالانه ۶ میلیون متر مکعب آب اجرایی شده است، گفت: اقدامات لازم صورت پذیرفته تا در صورت افزایش ظرفیت‌ آبرسانی در این زمینه با مشکلی مواجه نشویم.
وی همچنین کل هزینه اجرای این طرح را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای سال ۹۰ برای تصفیه‌خانه غدیر دامغان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی همچنین یادآور شد: پیش از این آب مورد نیاز مردم دامغان از طریق استحصال از آب‌های زیرزمینی و حفر چاه تأمین می‌شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول