اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هم‌رزم شهید تهرانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با فارس:

شهید مقدم در بنیانگذاری ایجاد قدرت بازدارنده نقش کلیدی داشت

خبرگزاری فارس: هم‌رزم شهید تهرانی مقدم با اشاره به مشخصه‌ها و ویژگی‌های شهید حسن تهرانی مقدم گفت: شهید مقدم در بنیانگذاری ایجاد قدرت بازدارنده نقش کلیدی داشت.

شهید مقدم در بنیانگذاری ایجاد قدرت بازدارنده نقش کلیدی داشت
مهدی وکیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به مجاهدت شهدا در راه انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز پرچم اسلام در جهان، به برکت فداکاری شهیدان عزیز است که به اهتزاز درآمده، و نام مبارک خداوند و عظمت اسلام به خاطر ایثار و تلاش آنان و دیگر مجاهدان راه حق است که فضای جهان را پرکرده است.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مقدم عنوان کرد: شهید حسن تهرانی مقدم جزو نخستین کسانی بود که بعد از انقلاب سلاح به‌دست گرفت و در کمیته مشغول خدمت شد و همچنین در تربیت بسیجیان و سازماندهی آنان نقش مهمی داشت و از همان موقع با مدیریت خوبی که داشت وارد سیستم سازماندهی جنگ شد.
وی در ادامه تاکید کرد: شهید مقدم جزو فرماندهانی بود که از بدو شکل‌گیری سپاه به عضویت سپاه در آمد و در بنیان‌گذاری مجموعه‌های ادوات، توپخانه و موشکی سپاه و ایجاد یک قدرت بازدارنده برای نظام نقش کلیدی و اساسی داشت.
وکیلی افزود: شهید تهرانی مقدم در حقیقت بنیان‌گذار توپخانه قدرتمند سپاه شد، توپخانه‌ای که نقش بی‌بدیل آن در پیروزی‌های سپاهیان اسلام در نبردهایی همچون بیت المقدس، والفجر 8 و کربلای 5 فراموش ناشدنی است.
این جانباز با بیان اینکه شهید مقدم حدودا در طول مدت دوران دفاع مقدس کاملا در صحنه‌های نبرد حضور داشت، خاطرنشان کرد: شهید والامقام تهرانی مقدم در ابتدای جنگ در بخش تاسیس فرماندهی توپخانه سپاه و بعد از آن هم در تشکیل و بنیانگذاری فرماندهی موشکی سپاه تاثیرگذار بود و تقریبا 25 سال از عمر پر برکت خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی کشور قرار داده بود و بعد از جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های مرتبط با ارتقای قدرت بازدارندگی نظام شد و در سازمان جهاد سپاه به عنوان مسئول سازمان جهاد فرماندهی کل سپاه مشغول به خدمت شد که تا روز آخر هم به عنوان مسئول این سازمان مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود تا به آرزوی خود که شهادت بود نائل آمد.
وی در ادامه شهادت را در ایران یک ارزش دانست و بیان داشت: در تمام جوامع بشری، ارزش‌هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را شکل می‌دهند. اهـمیت و جایگاه این ارزش‌ها به گونه‌ای است که هـر ملتی، هـویت و حیات اجتماعی و سیاسی خـود را در پای بندی و احترام به آنها و انتقال کامل آن به نسل‌های آینده می‌داند. 
هم‌رزم شهید تهرانی مقدم در پایان تصریح کرد: سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش‌های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت و فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌ها است که همزمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. پس از واقعه عظیم عاشورا، اعتبار و ارزش این فرهنگ در نزد ایرانیان دو چندان شده و جنبه تقدس و الهی نیز به خود گرفته است.
سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم، از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران که ظهر روز شنبه بر اثر انفجار در یکی از پادگان‌های سپاه در حوالی تهران به شهادت رسید، در زمان مسئولیت خود علاوه بر ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران، بنا بر اطلاعیه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عضو سابق هیئت‌رئیسه این فدراسیون نیز بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول