اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بدهی صنعتگران تقسیط پنج ساله شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق دادن به بخش صنعت بدهی صنعتگران تقسیط پنج ساله شد.

بدهی صنعتگران تقسیط پنج ساله شد
قاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی ما رونق دادن به بخش صنعت بود که بر اساس ماده واحده بودجه سال 90 نمایندگان این اختیار را به دولت دادند که در کنار بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی با تقسیط پنج ساله بدهی آنها به تولید رونق داده و نفسی جدید ببخشند.
وی بیان داشت: عرصه تولید، صنعت و کشاورزی عامل اصلی کارآفرینی و اشتغال است و ما با توسعه بنگاه‌های زودبازده کوچک، بزرگ و متوسط می‌توانیم به این عرصه کمک کرده و به رونق آن شتاب ببخشیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: در سفر چهارم رئیس جمهور به استان نیز تمام واحدهای صنعتی استان اردبیل که بدهکار بانک هستند در یک استمهال پنج ساله موظف شدند بدهی‌های خود را پرداخت کرده و با بانک تسویه حساب کنند.
وی گفت: این استمهال و تقسیط پنج ساله سبب می‌شود تا واحدهای صنعتی ما بتوانند با خیالی راحت‌تر و آسوده بازسازی صنایع و افزایش تولید و بهره‌وری را در دستور کار قرار دهند چرا که رونق صنعت رونق سایر بخش‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: باید در کنار ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی نگاه دانایی‌محور را در این حوزه مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم با گذر از کشاورزی معیشتی با ابزار مکانیزاسیون به کشاورزی صنعتی نوین و اختراع و ابتکار مدرن در این حوزه دست پیدا کنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدام دولت در حمایت از بخش کشاورزی با پرداخت 85 درصد کمک بلاعوض در تبدیل آبیاری ثقلی به بارانی اشاره کرد و اظهار داشت: این خود به رنسانس بخش کشاورزی کمک می‌کند به طوری که با این مدیریت شایسته آبیاری میزان بهره‌وری و افزایش تولید بیش از هفت برابر رشد پیدا می‌کند.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای پروژه بزرگراه شبکه تلفیقی اراضی منطقه نیار از طریق سد پیله‌سحران خبر داد و گفت: در این طرح یک هزار و 300 هکتار شبکه خط انتقال انجام شده و آبیاری مدرن انجام می‌شود که ما از طریق سد کمی‌آباد می‌توانیم پمپاژ اراضی نیار و پیله‌سحران را به آبیاری مدرن تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: قبل از آغاز به کار مجلس هشتم گازرسانی به روستاها در 45 روستا اتفاق افتاده بود که ما سعی کردیم این وضعیت را در نیر به 44 روستا، ‌سرعین 32 روستا و اردبیل 55 روستا ارتقا داده و همچنان نهضت گازرسانی به مناطق روستایی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول