اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اعلام کرد:

آمادگی یونسکو برای ایجاد کرسی زیست‌کره در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از آمادگی یونسکو در راستای همکاری برای ایجاد کرسی ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران خبر داد.

آمادگی یونسکو برای ایجاد کرسی زیست‌کره در دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمدرضا سعیدآبادی دقایقی پیش در آیین افتتاحیه چهارمین اجلاس منطقه‌ای ساکام اظهار داشت: جای افتخار است که در چهلمین سال تأسیس ساکام (شبکه انسان و کره مسکون) ایران برای دومین بار میزبان اجلاس ساکام است.
وی ادامه داد: امروزه در دنیا با دو نوع جنگ مواجه هستیم که یکی جنگ انسان با انسان و دیگری جنگ انسان با طبیعت است.
دبیر کل کمیسیون یونسکو در ایران افزود: در حوزه جنگ انسان با طبیعت و یا دستکاری‌هایی که انسان در طبیعت انجام می‌دهد می‌توان به از بین رفتن زیستگاه‌ها اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه طی نیم قرن گذشته سرعت دستکاری و تخریب زیستگاه‌های محیط زیستی سرعتی دوچندان به خود گرفته است، افزود: از سال 2هزار میلادی به بعد جنگل‌زدایی با سرعت ۶هکتار در سال در وقوع است. 
سعیدآبادی افزود: همچنان که تنوع زیستی و از بین رفتن آن در حال وقوع است، خبر خوشی که می‌توانیم به بشریت بدهیم این است که آگاهی بشر نیز در رابطه با اهمیت محیط زیست در حال افزایش است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: باید در چارچوب و تفکر توسعه پایدار مؤلفه‌ها و ملاحظات اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: زمان آن رسیده که دستگاه‌های دیگر نیز در گفت‌وگوهای محیط زیستی فعال‌تر از گذشته وارد شوند.
به گفته این مسئول تقاضای جهان برای منابع بر اساس آمار موجود ۲۰درصد بیشتر از ظرفیت کره زیستی است که می‌تواند منابع را تولید کند.
سعیدآبادی افزود: تنها ۶دهم درصد از سطح اقیانوسها و یک چهارم از مناطق ساحلی دنیا در حال حاضر حفاظت می‌شود که این امر نیز نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون ملی یونسکو آماده است با هر دانشگاه و هر مرکز علمی در ایران که توانایی ایجاد کرسی یونسکو در حوزه ذخیره‌گاه‌ها را دارد همکاری کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول