اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان کمرنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: با وجودی که این استان از ظرفیت‎های خوبی برخوردار است اما متاسفانه جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان خیلی کمرنگ است.

جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان کمرنگ است
رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل معضل کاهش جذب سرمایه‎گذار در استان به این خاطر بوده که گلستان به تازگی از بند کشاورزی بودن خارج شده و به جرگه صنعتی شدن پیوسته است و با توجه به داشتن ملاک‎های شاخص سرمایه‎گذاری و هم مرز بودن با کشور ترکمنستان باید به یک شهرک صنعتی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه بروکراسی حاکم در کشور و استان سبب می‎شود که در بعضی عرصه‎ها سرمایه‎گذار نتواند وارد عمل شود، تصریح کرد: گاهی دیده می‎شود در فراز و نشیب ادارات قوانینی وجود دارد که سرمایه‎گذار عقب می‎کشد لذا اجماع مسئولان استانی می‎تواند ساختار بروکراسی را شکسته و جذب سرمایه‎گذار را تسهیل بخشد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان عنوان کرد: با حمایت استاندار روان‎سازی قوانین مذکور تا حدی انجام گرفت و استان ما از بخش کشاورزی به بخش صنعتی تبدیل شد اما هنوز این بخش مستلزم فراهم کردن بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه‎گذار است.
وی با اشاره به اینکه رصد سه کشور خارجی برای واردات کالا از سوی استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان بیشترین فعالیت را داریم البته به صورت پراکنده با برخی از کشورها واردات کالا نیز انجام می‎گیرد که از فضای به وجود آمده می‎توان محصولات خوبی را به حوزه خلیج فارس عرضه کرد.
بهرامی بیان کرد: با حمایت استانداری می‎خواهیم طرحی را اجرا کنیم که اگر به منصه ظهور برسد محصولات استان با کمترین هزینه و کمترین زمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‎شود و سرمایه‎گذار آن نیز آماده است که عملی شدن این طرح به زودی از سوی استاندار اعلام می‌شود.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان به مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان عرصه تولید پرداخت و خاطرنشان کرد: بدهی معوق و سرمایه در گردش از مهم‌ترین دغدغه‎های این قشر محسوب می‎شود لذا دولت باید در این مسئله یک خط اعتباری شکل دهد و نیز با حمایت همه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار قرار دادن وجوه اداره شده می‌توان فرمایشات معظم‎له را در سال جهاد اقتصادی محقق کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول