اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با اشتغالزایی 2491 نفر؛

114 پروژه اقامتی گیلان در حال احداث است

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گیلان گفت: 114 پروژه اقامتی گیلان با اشتغالزایی دو هزار و 491 نفر در حال احداث است.

114 پروژه اقامتی گیلان در حال احداث است
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حسین امینی ظهر امروز در جمع فعالان بخش‌خصوصی در هتل سپیدکنار این شهر اظهار داشت: مهم‌ترین عنصر در یک استان توریستی هتل و محل اقامت گردشگران است،
وی با بیان اینکه هتل‌داری به عنوان پیکره اصلی صنعت گردشگری مورد توجه است، افزود: 114 پروژه اقامتی در حال احداث گیلان شامل هتل، هتل آپارتمان و مجتمع‌های اقامتی است.
معاون سرمایه‌گذاری گیلان گفت: تامین محل اقامت و ایجاد تسهیلات لازم برای گردشگران، احداث هتل، تربیت نیروی انسانی کارآمد، به‌کارگیری تجهیزات لازم و ارتقای سطح خدمات در دستور کار مسئولان این بخش لحاظ شده و امروز شاهد اجرای چهار هزار و 546 میلیارد ریال پروژه اقامتی در گیلان هستیم. 
وی با اشاره به رابطه مستقیم توسعه گردشگری و صنایع‌ دستی بیان داشت: اهمیت صنایع‌دستی در دنیای امروز کاملا مشهود بوده و مورد توجه است و تأثیر ژرف و شگرف آن را می‌توان از طریق گردشگری مشاهده کرد.

*ساخت 4 هتل 5 ستاره در گیلان
امینی به نقش هتل‌ها در جذب گردشگران و معرفی شهرها و مناطق توریستی گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: در یک‌سال گذشته عملیات اجرایی چهار هتل پنج ستاره در مناطق مختلف گیلان آغاز شده که در حال اجراست.
وی افزود: با توجه به نقش و اهمیتی که طراحی فضاهای داخلی در هتل‌های توریستی دارد، از نما و چشم‌انداز دکوراسیون داخلی می‌توان در زمینه‌های فرهنگی و سنت‌های بومی منطقه استفاده کرد.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی گیلان با اشاره به رونق کشاورزی و صنایع‌ دستی در گیلان خاطرنشان کرد: صنایع دستی مردم بومی این منطقه می‌تواند برای گردشگران و جهانگردان بسیار جذاب و جالب باشد.

*موافت اصولی با احداث 270 واحد اقامتی در گیلان 
وی با اشاره به جهش موافقت اصولی و جذب سرمایه‌گذار برای احداث واحدهای اقامتی در گیلان، بیان داشت: در دولت نهم و دهم مجوز احداث 270 واحد اقامتی در استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان صادر شده است.
امینی افزود: نگاهی جامع و کامل به میزان ورود گردشگران به نقاط مختلف جهان و چگونگی پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری در آنها می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب در شهرهای ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد. 
به گفته وی، گیلان با استعدادهای بالقوه گردشگری به درآمدهای ناشی از آن در اقتصاد خود نیاز دارد و در دولت نهم و دهم به این مسئله به صورت جدی توجه شده است.

*حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
این مسئول، کمبود امکانات و خدمات زیربنایی را عدم شناخته شدن جاذبه‌های مختلف تمام نواحی گیلان برای گردشگران دانست.
وی یادآور شد: مدیران استان و به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنند و آماده هرگونه همکاری قانونمند با سرمایه‌گذاران هستند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول