اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان:

93 درصد ولادت‌ها در 15 روز نخست تولد ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان 93 درصد ولادت‌ها در 15 روز تعیین شده بعد از تولد، ثبت می‌شود.

93 درصد ولادت‌ها در 15 روز نخست تولد ثبت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا راحت دهمرده امروز در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در زاهدان اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده، برگزاری همایش‌ها و دیدار با معتمدان و ریش سفیدان در روستاهای سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون 93 درصد ولادت‌ها در 15 روز تعیین شده بعد از تولد ثبت می‌شود.
وی افزود: در بحث ثبت وقایع فوتی در این استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که برای حل این مشکل، از مهر ماه تا پایان آبان ماه را برای مردم منطقه تعیین کرده‌ایم که وقایع فوتی وابستگان را طی مدت زمان تعیین شده در ادارات ثبت احوال استان ثبت کنند.
معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: برای تسهیل و تسریع در این امر، سامانه پیام کوتاه 300074248 راه‌اندازی شده که مردم بدون مراجعه به ادارات ثبت احوال حتی در منزل از طریق این شماره، مشخصات متوفی را به اداره کل ثبت احوال ارسال کنند.
وی ادامه داد: درمدت تعیین شده تاکنون بیش از 4 هزار فقره فوتی ثبت شده است.
راحت دهمرده ضمن تقدیر از همکاری مردم منطقه بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ‌جاری، 20 هزار فقره فوتی معوقه سال‌های گذشته را ثبت کنیم.
معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون در تمام ادارات ثبت احوال این استان شناسنامه به صورت مکانیزه صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ازدواج‌ها در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان ثبت نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه در آینده زوج‌ها و فرزندانشان به دلیل ثبت نکردن ازدواج دچار مشکل خواهند شد باید با مراجعه به ادارات ثبت احوال در سراسر استان، هرچه سریعتر نسبت به ثبت وقایع ازدواج  اقدام کنند.
دهمرده تصریح کرد: البته کسانی که طی سال‌های گذشته ازدواج کرده و آن را ثبت نکرده‌اند می‌توانند با ارائه اقرار نامه کتبی به ادارات ثبت احوال، ازدواج خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل موفق به اخذ مجوز سیار دفتر خانه اسناد رسمی شده است، گفت: با تحقق این امر هم‌اکنون همکاران ما در ثبت احوال در سطح روستاها به سراغ مردم رفته و طی دوسال گذشته تاکنون بیش از 50 هزار ازدواج معوقه مربوط به سال‌های گذشته را ثبت کرده‌اند.
معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان در بحث وقایع ولادت بالاترین رتبه کشور را به خود اختصاص داده است.
 انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول