اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برگزیدگان جشنواره هنری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای قم تجلیل شدند؛

هدایت 35 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال 35 درصد دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید این رقم به 46.4 درصد برسد.

هدایت 35 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در مراسمی با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان قم، برگزیدگان جشنواره هنری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای قم و نیز مسابقات علمی و عملی و علمی کاربردی استان در مجتمع فرهنگی حضرت مریم(س) تجلیل شدند.
اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در این مسابقات 30 نفر در سطوح استانی و کشوری این مسابقات رتبه‌های برتر را کسب کردند ضمن اینکه از 30 نفر از مدیران و معاونین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که در توسعه این مدارس و جذب هنرجو در سال تحصیلی جدید موفقیت‌هایی داشتند، تجلیل شد.
وی ابراز کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه در هنرجویان هنرستان‌ها و رقابت بین هنرجویان، شناسایی استعدادهای برتر و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرجویان است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم در ادامه سخنان خود، وجود یک هنرستان در هر ناحیه آموزش و پرورش را از برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آینده دانست و افزود: ما به تعداد دانش‌آموزان سال اول متوسطه مدرسه داریم و تنها کاری که باید انجام بدهیم هدایت تحصیلی آنان به سمت فنی و حرفه‌ای است.
وی اظهار کرد: امسال 35 درصد دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند و تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 46.4 دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند.
حیدری افزود: 27 هنرستان کار و دانش و 23 هنرستان فنی و حرفه‌ای در استان فعال هستند که رشته‌های مختلفی چون نقشه‌کشی، معماری، ساخت و تولید، آبگرمکن خورشیدی، خیاطی، کودکیاری، مدیریت خانواده، کشت گیاهان آپارتمانی، گاوداری صنعتی و... را ارائه می‌دهند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم همچنین از راه‌اندازی رشته‌های ساخت و تعمیرات آسانسور و تعمیرات تلفن همراه در هنرستان‌های استان خبر داد و گفت: با فراهم شدن بستر لازم از نظر تجهیزات و نیروی انسانی، رشته‌های جدیدی در سال آینده اضافه می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول