اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تظاهرات‌ اردنی‌ها‌ به نحوه پوشش خبری الجزیره و العربیة در قبال تحولات سوریه

خبرگزاری فارس: مردم اردن با تجمع مقابل دفتر شبکه های الجزیره قطر و العربیه عربستان در پایتخت این کشور، به عملکرد این دو شبکه در نحوه پوشش قیام‌های منطقه و بزرگنمایی حوادث سوریه و در مقابل سانسور اخبار بحرین و یمن اعتراض کردند.

تظاهرات‌ اردنی‌ها‌ به نحوه پوشش خبری الجزیره و العربیة در قبال تحولات سوریه
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرات‌کنندگان با تجمع مقابل ساختمان "ای بی اس" که دفترحدود 10 شبکه تلویزیونی از جمله الجزیره و العربیه در آن قرار دارد؛ این دو شبکه را ابزار رسانه ای ناتو دانستند.
 
شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز با حمل پلاکاردهایی، بر مخالفت خود با تحریف اخبار تاکید کردند.
 
هنگامی که "منصور مراد" نماینده سابق پارلمان اردن قصد داشت برای تحویل یادداشتی وارد این ساختمان شود، درگیری فیزکی روی داد که در نتیجه آن تظاهرات‌کنندگان با پرتاب سنگ شیشه های ساختمان را شکستند.
 
به گفته "محمد العجلونی" مالک شرکت "ای بی اس" مدیر مالی این شرکت بر اثر جراحت از ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد.
 
در یادداشت ارایه شده به دفتر الجزیره قطر و العربیه عربستان، آمده است: "دور شدن شما از وظیفه رسانه‌ای و حرفه‌ای رعایت نکردن بی طرفی، توازن، و شفافیت، و بی توجهی به مسئولیتتان در حمایت از گفت‌‌وگو و ایجاد فضای آشتی و تفاهم را محکوم می کنیم".

شبکه تلویزیونی الجزیره و العربیه سعی کردند از کنار قیام های منطقه به خصوص از کنار تحولات بحرین و یمن بگذرند ولی از سوی دیگر با بزرگنمایی تحولات داخلی سوریه تلاش دارند این طور القاء کنند که مردم این کشور قصد براندازی نظام سوریه را دارند. این دو شبکه بیشتر اخبار و گزارشی‌های خبری روزانه خود را به پخش تحولات سوریه اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول