اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس انجمن جراحان کلیه اصفهان:

باید با مصرف بالای سیگار برخورد اجتماعی شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن جراحان کلیه و مجاری ادرار اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از بیماران مبتلا به سرطان مثانه و پروستات مصرف کننده سیگار و تریاک هستند بنابراین لازم است که برخورد اجتماعی با این قضیه شود.

باید با مصرف بالای سیگار برخورد اجتماعی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر قلمکاریان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین کنگره میان‌دوره‌ای ارولوژی در اصفهان اظهار داشت: مصرف سیگار و تریاک به دلیل جذب برخی مواد سمی از این ماده مخدر پروستات را مستعد سرطان می‌کند.
وی مصرف سیگار و تریاک را زمینه‌ساز سرطان پروستات دانست و بیان داشت: با توجه به این مسئله ضرورت برخورد اجتماعی با این موضوع امری جدی بوده و باید به آن توجه شود.
مدیر گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این کنگره که تا سال گذشته در تهران برگزار می‌شد از سال جاری به صورت گردشگری در استان‌ها برپا می‌شود که دوره جدید آن از اصفهان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این کنگره در روز ۲۵ آبان سال جاری در هتل آسمان برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره برای نخستین بار در ۱۷ جلسه پزشکان به معرفی بیماران خود و تبادل نظر علمی می‌پردازند.
قلمکاریان با اشاره به اینکه مشکل اصلی تمامی ارولوژیست‌ها در داخل کشور کمبود تجهیزات است، ادامه داد: ارولوژیست‌ها از کمبود تجهیزات درمانی در داخل کشور رنج می‌برند.
وی از حضور نزدیک به 200 پزشک از سراسر کشور در این کنگره خبر داد و افزود: وحدت صنفی بین تمامی جراحان کلیه در سراسر کشور، تبادل نظر علمی ارولوژیست‌های سراسر کشور و اساتید دانشگاهی و در نهایت بالا بردن سطح علمی همکاران با استفاده از روش علمی جدیدی که در این کنگره اجرا می‌شود از اهداف این برنامه است.
رئیس انجمن جراحان کلیه و ادرار اصفهان بیان داشت: در حال حاضر تمامی جراحان کلیه مجاری ادرار در سراسر کشور از علم کافی برای درمان برخوردار هستند و به جرات می‌توان گفت با کشورهای خارجی نیز رقابت می‌کنند.
قلمکاریان اضافه کرد: در صورت تأمین تجهیزات و وسایل ارولوژیست‌ها می‌توان گفت که این پزشکان قادر به درمان تمامی بیماری‌ها بوده و دیگر بیماران برای درمان نیازی به مسافرت به خارج از کشور ندارند.
 
*‌ بیماری کلیه از دوران جنینی قابل تشخیص است
متخصص ناباروری و عضو پیوسته انجمن جراحان کلیه اصفهان نیز در ادامه با اشاره به اینکه بیماری کلیه نوعی بیماری خاموش است، تصریح کرد: این بیماری در برخی موارد همراه با علائمی مانند وجود خون در ادرار، درد در پهلوها و در برخی موارد نیز بدون علائم است و تنها با انجام یکسری آزمایش مشخص می‌شود.
همایون عباسی، خونی شدن ادرار را مهم‌ترین علامت بیماری کلیوی دانست و اظهار داشت: مردان بالای ۵۰ سال برای بررسی میزان سلامت خود در زمینه پروستات حتماً به پزشک مربوطه مراجعه کرده و آزمایش‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.
وی با بیان اینکه بیماری‌های کلیه در کودکان نیز از همان دوران جنینی با انجام سونوگرافی دقیق تشخیص داده می‌شود، افزود: با کاربرد سونوگرافی به راحتی می‌توان ناهنجاری‌های مادرزادی ایجاد کننده انواع بیماری‌ها را جلوگیری کرده و حتی بعد از به دنیا آمدن نوزادان دوره‌های درمانی را تکمیل کرد.
عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴ متخصص ارولوژی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: این متخصصان برای شناسایی مردم با رشته خود تلاش کرده و می‌کوشند تا به جایگاه اصلی و مهم خود دست یابند.
 
* برخی از پزشکان اطلاعاتی در مورد تخصص‌های ارولوژی ندارند
معاون رئیس انجمن جراحان کلیه و مجاری ادرار اصفهان نیز با بیان اینکه گروه ارولوژی اصفهان یکی از قوی‌ترین گروه‌های پزشکی استان اصفهان است، افزود: استان اصفهان نخستین استانی بود که متصدی برگزاری روز سلامت در سال ۸۸ شد و این عملکرد قوی در برنامه اجرایی گروه ارولوژی اصفهان به ثبت رساند. 
محمدهاتف خرمی ادامه داد: در حال حاضر بیماری خاصی در اصفهان اپیدمی نشده اما به  دلیل سرعت زیاد در ثبت بیماری‌ها در استان تهران و اصفهان و شرایط تشخیص بهتر در این دو شهر میزان ثبت برخی از بیماری‌ها در این دو شهر بالا است.
معاون رئیس انجمن جراحان کلیه و مجاری ادرار اصفهان تصریح کرد: بیشترین بیماری ثبت شده در اصفهان سرطان پروستات در مردان است که دلیل اصلی آن آلودگی بیش از حد هوا و مصرف سیگار است.
وی با اشاره به وجود ۱۸ تخصص در زمینه ارولوژی گفت: برخی از پزشکان شناخت کافی و کاملی از تخصص‌های ارولوژی ندارد که این موضوع سبب سردرگمی بیماران شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول