اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دروغ پردازی های الجزیره و العربیه در حوادث سوریه - 6

سناریو سازی العربیه و الجزیره از کشته شدن سرهنگ ارتش سوریه

خبرگزاری فارس: سرهنگ عبدالمجید المصری بگفته مادرش در راه وطن جان خود را از دست داد، ولی الجزیره اعلام کرد بخاطر خروج از ارتش توسط نیروهای امنیتی سوریه کشته شده است.

سناریو سازی العربیه و الجزیره از کشته شدن سرهنگ ارتش سوریه
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، از بدو آغاز تحولات در سوریه شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره برای انحراف افکار عمومی این کشور و تحریک مردم علیه نظام بار اسد فعالیت های گسترده ای آغاز کردند و در این راستا برای تحریک بیشتر مردم از کاه کوه ساختند و اخبار دروغ زیادی را نیز منتشر کردند.  

چند وقت پیش و پس از بالاگرفتن تنش بین نیروهای امتیتی سوریه و شبه نظامیان مسلح در شهر درعا، یکی از نیروهای ارتش سوریه بنام سرهنگ عبدالمجید المصری کشته شد.

الحزیره کشته شدن المصری را جنایت بشار معرفی کرد

شبکه های خبری الجزیره و العربیه بلافاصله از این فرصت استفاده کرده و اعلام کردند که سرهنگ عبدالمجید المصری چون قصد خروج از ارتش را داشته توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

بعد از پخش این خبر در رسانه های معاند نظام سوریه، خانواده وی در یکی از شبکه های تلویزیونی سوریه حاضر می شوند و واقعیت ماجرا را بازگو می کنند.

هرچند شبکه های ماهواره ای ضد سوری تلاش کردند تا مسئله شهید شدن عبدالمجید المصری را به عنوان یکی از جنایات نظام بشار اسد جلوه دهند، اما اصل ماجرا بر اساس آنچه خانواده وی نقل کردند، دقیقاً خلاف ادعاهای شبکه هایی همچون الجزیره بود.

مادر سرهنگ المصری: فرزندم در راه دفاع از وطن جان داد

خانواده این شهید سوریه اعلام کردند که به شهادت فرزندشان در راه وطن می بالند و در این راستا مادر این شهید به صراحت تمام اعلام کرد که "فرزند من در راه دفاع از کشور جان داد".

همچنین پدر وی نیز اعلام کرده بود فرزندم به ما یاد داد که محکم و استوار مقابل توطئه ها بایستیم و از نظام دفاع کنیم. 

شبکه های الجزیره و العربیه که در بازگو کردن حوادث سوریه معمولاً خبرسازی می کنند، در راستای اهداف خود از احساسات شهروندان نیز سوء استفاده کرده و به منظور انحراف افکار عمومی دست به هرکاری می زنند از جمله اینکه رشادت های یک شهید را وارونه جلوه دهند.

این شبکه ها در تلاش هستند تا در راستای انحراف افکار عمومی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. 

 شهر درعا نیز از جمله شهرهایی است که دو شبکه الجزیره و العربیه اهتمام ویژه ای به انتشار اخبار از آن دارند.

در بخش های بعدی و گزارش های آینده موارد مستند بیشتری از دروغ پردازی های الجزیره و العربیه و بی بی سی عربی در ماجرای سوریه منتشر خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

گزارش از : روح الله قاسمیان

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول