اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دروغ پردازی های الجزیره و العربیه در حوادث سوریه - 4

وقتی العربیه یورش مزدوران آل خلیفه به انقلابیون را درگیری در حمص معرفی می کند

خبرگزاری فارس: ماجرا اینگونه است که العربیه تصاویر تظاهرات مردمی بحرین و یورش مزدوران آل خلیفه به آنها را بجای درگیری های حمص و حمله نیروهای امنیتی سوریه منتشر می کند.

وقتی العربیه یورش مزدوران آل خلیفه به انقلابیون را درگیری در حمص معرفی می کند
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، از بدو آغاز تحولات در سوریه شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره برای انحراف افکار عمومی این کشور و تحریک مردم علیه نظام بار اسد فعالیت های گسترده ای آغاز کردند و در این راستا برای تحریک بیشتر مردم از کاه کوه ساختند و اخبار دروغ زیادی را نیز منتشر کردند.

در یکی از ماجراها شبکه العربیه وابسته به وهابی های عربستان سعودی، صحنه هایی از یورش مزدوران آل خلیفه به مردم انقلابی و جوانان بحرینی را به جای درگیری های شهر حمص در سوریه منتشر می کند.

ماجرا از این قرار است که شبکه العربیه یک خیابانی را بعنوان یکی از خیابان های سوریه به تصویر می کشد که در آن درگیری و تظاهرات هم برگزار می شود و آن را خیابانی در حمص معرفی می کند.

اصل ماجرا اینگونه برملا می شود که تلویزیون سوریه تصاویری را پخش می کند که نشان می دهد آن خیابان ، خیابان "نویرات" در بحرین است.

شبکه العربیه برای اینکه موفق شود این خیابان را بعنوان خیابانی در حمص جا بزند و درگیری را طبیعی نشان دهد، اسم تابلوهای مغازه ها را به این بهانه که برای انها تبلیغ نشود، شطرنی نشان می دهد که معلوم نیست.

تلویزیون سوریه با چند روش برای افکار عمومی این کشور اثبات کرد که این تصاویر متعلق به بحرین است.

- شبکه العربیه در این تصویر گاف های زیادی داده است. اینکه وقتی نیروهای امنیتی را در حال حمله ور شدن به مردم نشان می دهد، لباس هایشان هیچ شباهتی با لباس های نیروهای امنیتی و پلیس سوریه ندارد.

- از دیگر گاف های العربیه در این تصاویر، اینکه تعدادی تظاهرکننده سوری را نشان می دهد که بطور مسالمت آمیز در حال تظاهرات هستند. در تصویر یک یک پارچه نوشته ای بزرگ وجود دارد که بر روی آن نوشته شده ملت خواستار اسقاط نظام است ولی خوب که دقت می کنید، می بینید که این پارچه نوشته دست هیچ کس نیشت و با مهارت های کامپیوتری این پارچه نوشته را در این تظاهرات جا زده اند.

-  سومین گاف العربیه در این تصویر این است که پارچه نوشته هایی با مضامین اصلاحات و مبارزه با فساد را با تکنیک های کامپیوتری به نوشته هاو تابلوهایی با عبارات ملت خواهان اسقاط نظام است، بشار باید کنار برود، تغییر داده است و وقتی تلویزیون سوریه اصل این تظاهرات که کجا بوده، و در چه کشوری بوده و متن اصلی این تصویر چه بوده را نشان می دهد، دروغ پردازی های العربیه در نزد مردم سوریه نیز رنگ می بازد.

وقتی از سوری ها درباره عملکرد العربیه و الجزیره می پرسیم، جز کلمه "کذاب" چیز دیگری نمی شونید. هم معارضان دولت و هم موافقان دولت و هم مردم سوریه به این باور رسیده اند که این دو شبکه دروغ های زیادی را منتشر می کنند. 

 در بخش های بعدی و گزارش های آینده موارد مستند بیشتری از دروغ پردازی های الجزیره و العربیه و بی بی سی عربی در ماجرای سوریه منتشر خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

گزارش از : روح الله قاسمیان

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول