اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دروغ پردازی های الجزیره و العربیه در حوادث سوریه - 1

چگونه شیخ الازهر بر اساس دروغ الجزیره علیه سوریه موضع گرفت؟

خبرگزاری فارس: الجزیره و العربیه در ماجرای کشتن زینب الحصنی قصد داشتند همگان را علیه نیروهای امنیتی سوریه تحریک کنند اما با زنده شدن زینب این سیاه نمایی متوقف می شود.

چگونه شیخ الازهر بر اساس دروغ الجزیره علیه سوریه موضع گرفت؟
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، از بدو آغاز تحولات در سوریه که کانون آن در شهر درعا بود، شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره برای انحراف افکار عمومی سوریه و تحریک مردم علیه نظام این کشور فعالیت های گسترده ای آغاز کردند و در این راستا برای تحریک بیشتر مردم دروغ پردازی های زیادی هم شروع کردند.

مردم سوریه هیچ وقت سناریوی ساختگی قتل و مثله کردن خانم زینب الحصنی را فراموش نخواهند کرد.

ماجرا از این قرار است که شبکه الجزیره ادعا کرد که در تاریخ 27/ 7/ 2011 خانم زینب الحصنی توسط نیروهای امنیتی ربوده شده و در این زمینه با برادران وی نیز حتی مصاحبه کرد که آنها نیز بر این ادعا مهر تایید زدند.

مردم سوریه که با مشاهده گفته های برادران زینب به این باور رسیده بودند، بعد از چند روز از همین شبکه شنیدند که زینب توسط نیروهای امنیتی سوریه کشته شده و سر آن نیز از بدن جدا شده و حتی پوست این دختر نیز از بدنش کنده شده است و یک صحنه بسیار خشونت آمیزی آمیز و جریحه دار کننده ای از این وضعیت برای مردم سوریه ترسیم شده بود.

همزمان با پخش این ادعاها شبکه العربیه نیز گزارش داده بود که زینب زیر شکنجه کشته شده ولی به بهانه اینکه تصویر جسد وی درد آور است، آن را پخش نمی کند. این درحالی است که شبکه الجزیره تصویر چند جوان که تابوتی بر دوش داشتند را بعنوان جسد زینب نشان داد.

الجزیره برای اینکه بتواند احساسات مردم را بیشتر جریحه دار کند، با افرادی علیه نیروهای امنیتی سوریه مصاحبه می کرد که چرا مردم را تکه تکه می کنند و در قبال مردم خشونت بکار می گیرند.

این سناریو اینقدر هدفمند در افکار عمومی منتشر شد که حتی شیخ الازهر که فریب این دو شبکه را خورده بود، این اقدام را جنایت معرفی کرد و علیه نظام سوریه موضع گرفت.

از دیگر تاکتیک های این دو شبکه در این ماجرا این بود که افرادی را بعنوان کارشناس در استودیو می آوردند و برای بزرگ کردن این ماجرا در نزد افکار عمومی مصاحبه می کردند.

انحراف در افکار عمومی نسبت به این ماجرا به گونه ای پیش رفت که علاوه بر شیخ الازهر ، سازمان حقوق بشر نیز از سازمان ملل خواست که سوریه را بخاطر این ماجرا مجازات کند. همچنین سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرد که جسد زینب را در حالیکه قطعه قطعه بوده تحویل گرفته اند.

سیاه نمایی الجزیره با زنده شدن زینب الحصنی متوقف شد

در حالیکه دو شبکه الجزیره و العربیه در حال سیاه نمایی بودند، ناگهان خانم زنیب الحصنی در یکی از شبکه های تلویزیونی سوریه حاضر شد و اعلام کرد که تمام این اخباری که در این مدت منتشر شد، دروغ محض است.

زینب که با مدارک کامل به شبکه تلویزیون سوریه آمده بود، اصل ماجرا را اینگونه تعریف می کند:

« من چون از دست برادرانم در امان نبودم و مدام مرا کتک می زدند، از خانه فرار کردم و به نزد یکی از فامیل های خود رفتم اما هیچ کس از این ماجرا خبر نداشت.
من دقیقاً پنج روز قبل از ماه مبارک رمضان فرار کردم و هیچ کس از این موضوع خبر نداشت و همگان فکر می کردند من زنده نیستم. وقتی این اخبار را از تلویزیون العربیه و الجزیره شنیدم شوکه شدم و بلافاصله تصمیم گرفتم به نیروهای پلیس مراجعه کنم اما خانواده فامیلشان مانع از این اقدام می شدند و عنوان می کردند که نیروهای امنیتی مرا شکنجه می کنند. بعد از اینکه مراجرای دروغ پردازی الجزیره بیشتر شد، تصمیم گرفتم به تلویزیون سوریه بیایم و اصل ماجرا را بازگو کنم».

زینب الحصنی در این مصاحبه خطاب به مردم سوریه اعلام کرد که زنده است، تا بحال نیز حتی یکبار هم توسط نیروهای امنیتی در طول عمرش هم دستگیر نشده است.

ماجرای سیاه نمایی دو شبکه الجزیره و العربیه در کشته شدن زنیب و جریان سازی علیه نیروهای امنیتی سوریه با زنده شدن زنیب نه تنها به نتیجه نرسید بلکه نتیجه عکس داشت و اهالی شهر حمص بطور اخص و افکار عمومی سوریه و منطقه به طور اعم دیگر به این دو شبکه اعتماد نمی کنند.

بعد از این جنجال بزرگ رسانه ای ، اعتمادها به نیروهای امنیتی سوریه بیشتر شد این درحالی است که در همان ایامی که این دروغ بزرگ جا افتاده بود، نیروهای امنیتی زیادی کشته شدند و معارضان مسلح از این فرصت برای حمله به نیروهای امنیتی سوریه استفاده کردند.

اما اکنون اوضاع تغییر کرده و نیروهای امنیتی در بسیاری از مناطق مستقرند و با مردم نیز هیچ مشکلی ندارند.
در بخش های بعدی و گزارش های آینده موارد مستند بیشتری از دروغ پردازی های الجزیره و العربیه و بی بی سی عربی در ماجرای سوریه منتشر خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

گزارش از : روح الله قاسمیان

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول