اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی نایین خبر داد:

کاشت سیر در 15 هکتار از مزارع نایین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: متوسط عملکرد سیر در شهرستان نایین هشت تن در هر هکتار است که از 15 هکتار مزارع اختصاص یافته به کشت این محصول در مجموع 120 تن سیر تولید و در اردیبهشت برداشت می‌شود.

کاشت سیر در 15 هکتار از مزارع نایین
احمدرضا باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار داشت: یکی از قدیمی‌ترین گیاهان مورد مصرف غذایی و دارویی گیاه سیر است و قدیمی‌ترین اسناد به جای مانده در مورد سیر مربوط به کتیبه‌های سومریان است که از 2هزار و 600 سال قبل از میلاد مسیح به جای مانده است.
وی ادامه داد: اثر پایین آورنده چربی خون، اثر کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، جلوگیری از چسبندگی پلاکت‌ها، پاک‌کنندگی روده، پاک کننده دستگاه تنفسی، از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌های مضر بدن، معالجه عفونت‌ها و تقویت بدن از جمله مزایای استفاده از سیر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین تصریح کرد: در شهرستان نایین نیز کاشت سیر از نیمه مهرماه در سطح 15 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و هنوز نیز ادامه دارد.
وی افزود: کاشت این محصول پس از انجام عملیات خاک ورزی و مخلوط کردن کود پوسیده دامی با استفاده از حبه‌های درشت سیر که در قبل توسط کشاورزان جداسازی و نگهداری شده انجام می‌گیرد.
باقریان اضافه کرد: کاشت سیر در سطح اراضی شهرستان نایین به دو روش خشکه‌کاری و نم‌کاری همان هیزم کاری انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: عمق کاشت حبه‌های سیر به بافت خاک بستگی داشته و در حدود شش سانتی‌متر و فاصله کاشت آن از یکدیگر حدود 15 سانتی‌متر است و فاصله آبیاری آن در زمستان 15 روز یک بار و در بهار سه تا پنج 5 روز یک‌بار است.
باقریان افزود: به دلیل عدم مصرف کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته برای تولید این محصول در این شهرستان و همچنین عدم استفاده از سموم شیمیایی، محصول تولید شده در این شهرستان و به ویژه روستای چوپانان از کیفیت بسیار مطلوبی در کشور برخوردار است.
وی تاکید کرد: متوسط عملکرد سیر در این شهرستان هشت تن در هر هکتار است که از 15 هکتار مزارع اختصاص یافته به کشت این محصول در مجموع 120 تن سیر تولید و در اردیبهشت برداشت می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول