اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هشدار داد:

ویلاسازی در اراضی زراعی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلا سازی در شهرستان مرند هشدار داد و گفت: در این راستا تاکنون 200 پرونده قلع و قمع تشکیل و در مرحله صدور رای است.

ویلاسازی در اراضی زراعی آذربایجان شرقی
مسعود  محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه نخستین جشنواره زعفران شهرستان مرند، با بیان اینکه زعفران پرچم صادرات ایران است، اظهار داشت: این محصول باید به عنوان افتخار و غرور ملی کشورمان حفظ و توسعه شود.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان با سرمایه‌گذاری، خود پشتیبان کشاورزان و بهره‌برداران بخش زعفران بوده و در سطح جهانی حامی آنان خواهند بود، ادامه داد: باید تحقیقات لازم برای کاشت و بهره‌برداری افزون‌تر زعفران به خصوص در حاشیه دریاچه ارومیه صورت پذیرد.
محمدیان از یکپارچه‌سازی اراضی کوچک برای کشت انبوه زعفران در شهر "بناب" جدید خبر داد و گفت: از تعاونی‌های زعفران‌کاران شهر جدید بناب مرند می‌خواهیم با عضویت در صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی استان‌ برای جذب کمک‌های مادی و معنوی این صندوق  اقدام کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طی سه دهه اخیر کارهای زیادی در عرصه کشاورزی به انجام رسیده است، تاکید کرد: با توجه به کم آبی‌های اخیر در استان، لزوم استفاده بهینه در مصرف آب در بخش کشاورزی احساس می‌شود.
وی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه ارائه کمک 85 درصدی بلاعوض به کشاورزان در آبیاری تحت فشار را فرصت مناسبی برای کشاورزان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین اعتبار لازم برای تبدیل سنتی به مدرن اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان مرند هشدار داد و اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد ویلاسازی در اراضی زراعی استان بودیم اما کمیسیون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی نظارت خود را در این زمینه بیشتر کرده است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد و در این راستا تاکنون 200 پرونده قلع و قمع تشکیل و در مرحله صدور رای است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول