اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با اعتبار 76 میلیارد تومانی صورت می‌گیرد؛

احداث پست‌های برق شاهد و ارجان بهبهان

خبرگزاری فارس: پس از کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی بهبهان، عملیات اجرایی احداث دو پست برق شاهد و ارجان این شهرستان نیز آغاز شد.

احداث پست‌های برق شاهد و ارجان بهبهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، عملیات احداث پست 132، 230، 400 کیلوات ارجان بهبهان با هدف بالابردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال، افزایش ظرفیت شبکه و تامین برق مشترکان جدید صنعتی و تجاری در زمینی به مساحت بالغ 160 هزار متر آغاز شد.
این پست با هزینه‌ای بالغ بر 65 میلیارد و 400 میلیون تومان احداث و فاز نخست آن در تابستان سال آینده با یک دستگاه ترانس 400.132کیلوواتی به بهره برداری خواهد رسید.
گفتنی است عملیات احداث پست 132.33کیلووات شاهد بهبهان و خط ارتباطی 132 کیلووات نیز با هدف بالابردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال، افزایش ظرفیت شبکه و تامین برق مشترکان مناطقی از شهر بهبهان با ظرفیت 100 مگاوات در زمینی بالغ بر 10 هزار مترمربع احداث می‌شود.
این پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث و در آبان ماه سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین روز گذشته و با حضور وزیر نیرو، معاون برق و انرژی وزیر، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و جمعی از مسئولان شهر بهبهان، کلنگ نیروگاه حرارتی برق این شهرستان به زمین زده شد.
این نیروگاه به صورت سیکل ترکیبی در دو فاز 500 مگاوات در 4 واحد گازی و 2 واحد بخار با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 100 میلیارد تومان احداث شده و تا پایان سال 93 به بهره برداری کامل می‌رسد.
این نیروگاه مصوبه دور نخست سفرهای ریاست جمهوری به خوزستان و شهرستان بهبهان بود که روز گذشته کلنگ آن به دست مجید نامجو، وزیر نیروی دولت دهم به زمین زده شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول