اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه زاهدان:

جهان در سیطره اندیشه اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: اهل‌بیت سالم‌ترین و بهترین کانال برای رسیدن به ذات پروردگار بوده و زمانی فرا می‌رسد که کل جهان در سیطره اندیشه اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.

جهان در سیطره اندیشه اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار کرد: غدیر‌خم دارای دو حیثیت سیاسی و معنوی در جامعه است.
وی با بیان اینکه در بعد سیاسی در طول تاریخ به غدیر‌خم هجمه‌های سنگینی وارد شده است، افزود: به هنگام شکل‌گیری واقعه غدیر مخالفت‌ها به اوج خود رسید که در این میان یکی از مخالفان سرسخت واقعه غدیر گفت که اگر ولایت علی به حق از طرف نبی مکرم اسلام (ص) اعلام شده است، تخته سنگی از آسمان بر سرمن فرود آید تا من به زندگی خود خاتمه دهم تا ولایت علی را شاهد نباشم در این هنگام بود که تکه سنگی از سوی آسمان نازل شد و بر سر آن مرد فرود آمد و به هلاکت رسید.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه برخی به مقوله ولایت علی (ع) مخالفت نشان می‌دادند، تصریح کرد: بعضی‌ها پذیرش جایگاه سیاسی غدیر‌خم را قبول نداشتند در حالی که این مورد از دیدگاه شیعیان مورد قبول بود.
سلیمانی با بیان اینکه عید غدیر‌خم در بعد معنوی و عرفانی ریشه ملکوتی و آسمانی دارد، تأکید کرد: حلقه وصل بخشی از جامعه اسلامی از طریق اهل بیت (ع) است.
وی با اشاره به اینکه راه ورود به عظت پیامبران اهل بیت است، افزود: از طریق دانش اهل بیت (ع) به دانش نبی‌مکرم اسلام (ص) راه پیدا کنیم.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: غدیر را سرلوحه‌ای برای تغییر در نگرش و تجدید نظر در نحوه زندگی خود قرار دهیم.
سلیمانی به خطبه نبی مکرم اسلام (ص) در واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: اهل بیت (ع) حلقه وصل بشریت با اسلام هستند.
وی کانال اهل بیت (ع) را سالم‌ترین و بهترین کانال برای رسیدن به ذات پروردگار دانست و افزود: بی‌تردید زمانی فرا می‌رسد که کل جهان در سیطره اندیشه اهل بیت (ع) قرار گیرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست ولادت با سعادت امام هادی (ع) را به مسلمین جهان به ویژه ملت شهید‌پرور کشورمان تبریک گفت و عنوان کرد: پاسداری از سرمایه گرانبهای عاشورا، حفظ میراث گرانبهای عموم پیامبران، پاسداری از مرجع غالب سیاسی امام رضا(ع) از رسالت‌های سنگینی بوده است که برعهده امام هادی (ع) بود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: قبلاً وظیفه یک مرجع دادن فتوا بود اما مرجعیت امروز به یک عنصر ارزشمند و فرهیخته تبدیل شده و هدایت مجموعه سیاست‌های کلان جامعه را برعهده دارد.     
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول