اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدرس حوزه علمیه مشهد:

آخوند خراسانی اشراف کاملی بر مسایل فقهی داشت

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: مرحوم آخوند خراسانی اشراف کاملی بر مسایل فقهی، اصولی، ادبی و کلامی داشت.

آخوند خراسانی اشراف کاملی بر مسایل فقهی داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمد قاضی‌زاده ظهر امروز در مراسم یکصدمین سالگرد آخوند خراسانی که صبح امروز در محل تالار همایش دفتر تبلیغات اسلامی مشهد و با حضور جمعی از علما و روحانیون برگزار شد اظهار داشت: وی یک مکتب اصولی را رقم زده است.
وی تصریح کرد: آخوند از برجستگی‌های کم نظیری چون تیزهوشی، فراست، حافظه قوی برخوردار بود و اشراف کاملی بر مسایل فقهی، اصولی، ادبی و کلامی داشت و همین سبب ماندگاری یاد این بزرگوار شد.
این مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد به تبیین مکتب اصولی آخوند خراسانی پرداخت و خاطرنشان کرد: مرحوم آخوند در نوآوری‌های اصولی خود چه از لحاظ ادبی، اصولی و چه از جهات دیگر، آنچه که مجموعه یک مکتب اصولی است، رقم زده است.
قاضی‌زاده ادامه داد: مرحوم آخوند خراسانی بر قله زهد و ایثار ایستاده است و بدون تردید ایشان یکی از معروف‌ترین عالمان تاریخ اسلام در تدریس و شاگردپروری است و مدت‌ها نام وی در یادها خواهد ماند.
وی به تبیین اشتراکات و افتراقات آخوند خراسانی و شیخ انصاری پرداخت و افزود: نوآوری‌های پژوهشی آخوند خراسانی که دارای شخصیتی عظیم در ملکوت است در اصول فقه سخن بسیار گفته و دارای جایگاهی بلند است.
مدرس حوزه علمیه مشهد مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: آخوند خراسانی دارای ابعاد متعدد و مختلف است و از برجستگی‌های کم نظیری برخوردار است و مرحوم آخوند خراسانی کار بزرگی را در علم اصول انجام داده است و امروز باید این روش ادامه پیدا کند تا نیازهای جدید برطرف شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول