اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از محل سهمیه 25 درصدی؛

172 فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات دولتی استخدام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 172 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان از محل سهمیه 25 درصدی در ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استخدام شدند.

172 فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات دولتی استخدام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی ایثارگران استان اظهار داشت: در راستای توانمندسازی جامعه ایثارگری امسال ارتقای مدرک تحصیلی فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران و آموزش حرفه به آنان و فراگیری حرفه را در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با عنایت‌های مسئولان نظام در قانون برنامه پنجم توسعه پرداخت شهریه 100 درصد فرزندان شاهد بر عهده سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان بومی و غیر بومی مورد حمایت این سازمان هستند که از این تعداد 654 نفر از فرزندان شهید و ایثارگر در مقطع کارشناسی، 18 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هفت نفر در مقطع دکترا و 73 نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
سلیمانی در ادامه به اجرای طرح استاد شاگردی برای جامعه ایثارگری استان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح زمینه ارتقای تحصیلی این افراد در دستور سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.
وی اضافه کرد: در سال‌جاری 38 نفر از فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری استان از طریق وام خوداشتغالی برای آنان شغل ایجاد شده و از محل تسهیلات سفر رئیس جمهوری نیز به 561 نفر وام و تسهیلات بانکی اعطا شده است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه افزود: همچنین در سال جاری 24 میلیارد و 148 میلیون ریال برای اشتغال خانگی جامعه ایثارگری استان تسهیلات بانکی پرداخت شده و 755 مورد دیگر نیز از محل تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) وام پرداخت شده است.

* اجرای طرح شاهد برای فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان
سلیمانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شاهد برای فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: یک‌هزار و 672 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر و جانبازان بالای 50 درصد زیرپوشش اجرای این طرح قرار دارند.
وی ساماندهی گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال از محل منابع ملی 468 مزار روستایی با احداث المان ساماندهی شده و حسینیه گلزار شهدای سریش آباد نیز به اتمام رسیده است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: در راستای سیاست خدوم و رسیدگی به مسائل جامعه ایثارگری در شش ماهه امسال 4 هزار و 983 مورد دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام شده است.
سلیمانی به چاپ کتاب زندگینامه شهدای روحانی استان ماموستا شیخ الاسلام و ملابرهان عالی اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چاپ شده و تولید و تکثیر نرم افزار ماموستا شیخ الاسلام نیز به عنوان آثار برتر مطرح شده است.

* راه‌اندازی میز خدمت در سازمان بنیاد شهید کردستان
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه از راه‌اندازی میز خدمت در سازمان خبر داد و بیان داشت: این میز خدمت به منظور ارائه خدمات به جامعه ایثارگری استان انجام شده است.
سلیمانی به ساخت مرکز توانبخشی ورزشی ایثارگران سنندج اشاره کرد و گفت: این مرکز هم اکنون با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که ساختمان ورزشی آن با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال مالی به اتمام می‌رسد.
وی اضافه کرد: در راستای نظم مالی و جذب اعتبارات عمرانی استان و جذب بودجه‌های هزینه‌ای، استان کردستان در میان استان‌های کشور مقام دوم کشوری را کسب کرده است.
سلیمانی در پایان به قانون ماده 13 در راستای پرداخت حقوق معوقه آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و افزود: حقوق معوقه آزادگان به میزان دو برابر تاکنون عملیاتی نشده که با عنایت استاندار کردستان انتظار می رود این امر در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول