اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه طبس:

پاسخ ایران به تعرض دشمنان پشیمان‌کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، پاسخ ایران به کوچک‌ترین اقدام و تعرض دشمنان، پشیمانی و حتی نابودی متعرضان را به دنبال خواهد داشت.

پاسخ ایران به تعرض دشمنان پشیمان‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در این مراسم فرمودند، چنانچه آمریکا و سایر دشمنان نظام اسلامی قصد اقدام علیه ایران را داشته باشند باید بدانند که در همان ابتدا پاسخ مردم و نیروهای مسلح، پشیمانی و حتی نابودی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.
وی تصمیم برخی سران آمریکا برای ترور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان کشور را بسیار مضحک و نشانه ضعف، ذلت و زبونی آمریکا دانست و تصریح کرد: امروز آمریکای جنایتکار بیش از گذشته در دنیا رسوا شده است و به‌طور قطع آمریکا همچون گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر، بیان کرد: عید بزرگ غدیر که عید امامت، ولایت، اکمال دین و اتمام نعمت و عید حاکمیت ارزش‌هاست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید همه مردم آن را مهم بشمارند.
وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) بارها و البته به صورت اشاره ولایت امیرالمومنین(ع) را بیان فرموده بودند، اما اعلام رسمی این موضوع پس از انجام آخرین حج پیامبر(ص) از سوی ایشان و در محلی به نام غدیر خم انجام شد.
امام جمعه طبس به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی(ره) درباره غدیر اشاره کرد که فرموده‌اند: «روز عید غدیر روزی است که پیامبر اکرم(ص) وظیفه حکومت را معین فرمود، چراکه اسلام برخلاف تصور برخی کج‌اندیشان و ساده‌لوحان، دین حکومت و حاکمیت است و در واقع دین عین سیاست و سیاست عین دیانت است»
وی ادامه داد: همچنین حضرت امام(ره) در سخنان دیگری فرموده‌اند: «زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی شود، این‌ها هم خوب است، در جشن‌ها باید چراغانی و پذیرایی خوب باشد، اما مسئله این نیست، مسئله این است که به ما یاد بدهند که چگونه باید تبعیت کنیم و به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست و در همه اعصار باید باشد و باید روش امیرالمومنین(ع) روش مسئولان و دست‌اندرکاران باشد.».
مهاجریان افزود: متأسفانه امروز در بیشتر اعیاد و ولادت‌ها به چراغانی‌ها و مداحی‌ها توجه شده، اما محتوا نادیده گرفته می‌شود و در واقع با اینکه خوب وِردی آموخته‌ایم اما سوراخ دعا را گم کرده‌ایم که براین اساس باید در عید غدیر به اصل ولایت و وظیفه‌مان در قبال آن نیز توجه کنیم.
وی همچنین ضمن تبریک ولادت پربرکت حضرت امام هادی(ع)، به بیان مختصری از زندگانی این امام بزرگوار پرداخت و عنوان داشت: حضرت امام هادی(ع) در نیمه ماه ذی‌حجه سال 212 هجری قمری، در یکی از روستاهای اطراف مدینه متولد شده، در سن هشت سالگی به امامت رسیده، و پس از 33 سال امامت، در سن 41 سالگی به شهادت رسیدند.
خطیب جمعه طبس با بیان اینکه مدت زیادی از عمر شریف امام هادی(ع) در زندان سپری شد، اضافه کرد: حضرت امام هادی(ع) در شرایطی بسیار حساس و سخت زندگی می‌کردند به طوری که خلفای رذل و نانجیب بنی‌عباس از جمله متوکل عباسی ظلم‌ها و ستم‌های فراوانی را نسبت به این امام روا داشتند.
وی ادامه داد: با اینکه حضرت امام هادی(ع) عمر زیادی نداشتند، اما شخصیت‌های علمی و دینی زیادی را تربیت کرده و تحویل جهان اسلام دادند.
امام جمعه طبس همچنین به بیان داستانی از امام هادی(ع) و چاپلوسی شخصی از ایشان و برخورد امام با فرد چاپلوس پرداخت و گفت: متأسفانه چاپلوسی به شکل افراطی در جامعه ما وجود دارد که چاپلوسی و تعریف فوق‌العاده کردن از اشخاصی که به آنها نیاز داریم از نظر اسلام مذموم است.
وی افزود: چاپلوسی کردن این تصور را در ذهن انسان ایجاد می‌کند که شخص چاپلوس کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه و توقعی بی‌جا دارد و بر این اساس بهتر است خود را تحقیر نکرده، جایگاه خویش را حفظ کنیم و اگر هم به برادر دینی خود علاقه داریم، اظهار علاقه‌مان از حد اعتدال خارج نشود.
مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم افتتاح یادواره علما و روحانیان استان خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی در این مراسم به بیان مطالب مهمی درباره انتخابات حساس پیش رو و پیچیدگی‌های آن و همچنین نقش روحانیان و حوزه‌های علمیه در راستای تبیین حوادث مربوطه پرداختند.
وی تصریح کرد: مردم در همه مسائل به‌ویژه در موضوع مهم انتخابات باید گوش به فرمان رهبری بوده و به معیارهای ایشان و روحانیت اصیل و در خط امامت و ولایت توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول