اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

کسانی که به ما چنگ دندان نشان می‌دهند مجنون و ذلیل‌اند

خبرگزاری فارس: خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه با توپ و تانک پیروزی حقیقی به دست نمی‌آید، گفت: کسانی که چنگ ‌و دندان و پنجه به ما نشان می‌دهند، ذلیل، مجنون و بدبخت هستند.

کسانی که به ما چنگ دندان نشان می‌دهند مجنون و ذلیل‌اند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در خطبه اول نماز عبادی-سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: ایمان و جهاد را خداوند از بندگان مطالبه می‌کند. توفیق مقاومت و دفع کردن هجوم دشمن ارزش‌های بالایی است که خداوند عطا کرده است و کلید بهشت عزت و لقاءالله است.

وی با بیان اینکه کلید پیروزی، تزکیه است و اگر کسی می‌خواهد شکست نخورد باید خود را بسازد و در مقابله نفس اماره و هوا و هوس و در برابر آزمایشات الهی سربلند باشد، افزود: شکست، تلخ و موجب سرافکندگی، ذلت، اسارت است و پیروزی موجب اقتدار، پیشرفت، بازکردن درهای بسته، هموارکردن راه عروج، ایمان و شرف است.  

خطیب نمازجمعه تهران با قرائت آیه «قد افلح من تزکها» گفت: چگونه این تزکیه فلاح نصیب بشر می‌شود؟ قرآن کریم می‌فرماید: مؤمن با ایمانش به فلاح می‌رسد. با توپ و تانک پیروزی حقیقی به دست نمی‌آید. کسانی که چنگ ‌و دندان و پنجه به ما نشان می‌دهند، ذلیل، مجنون و بدبخت هستند.

صدیقی تاکید کرد: شیطان از جوانان مؤمن واهمه و وحشت دارد. آمریکا ، انگلیس و فرانسه هرگز به پیروزی نخواهند رسید. پیروزی از آن مؤمنین است.

وی در ادامه سخنان خود، عامل سوم فلاح بشر را "خشوع در نماز" دانست  و با بیان اینکه این خشوع بر دو نوع هستند، گفت: اول کسانی که از اعمال اشتباه خود در ترس اند و دائما در خوف گناه، جهنم و عقاب هستند و دوم کسانی‌اند که مجذوب جمال و جلال الهی هستند که انسان‌های کامل هر دو حالت را دارند. 

امام جمعه موقت تهران همچنین درباره روز عیدغدیر گفت: امیرالمؤمنین سر دنیا و راز آفرینش، جلوه عظمت خداوند و جامع اضداد است. امیرالمؤمنین علی (ع) دارای صفات ناشناخته است، کسی جز خالق علی(ع) قدرت شناخت او را ندارد. 

صدیقی همچنین درباره حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) است گفت: علی (ع) کسی است که اگر حکومت به او داده شد به این دلیل بود که او رهبری بلد بود و زمامدار باکفایتی بود. علی (ع) راه‌های سعادت بشر در اختیارش بود و دارای نقشه راه و مهندس سعادت بود.

وی افزود: از سمت‌هایی که ائمه دارند، یکی مرجعیت‌های علمی است و دیگری مسئله حکومت و جایگاه سیاسی در بین مردم است. علی (ع) باب علم است و حکومت نیز به او عطا شده است. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حکومت اگر به دست انسان صالح که خود محکوم قوانین الهی و مرعوب ذات احدیت باشد، داده نمی‌شد دین بشر و نعمت کامل نمی‌شد. خداوند از حکومتی که دین صالح ندارد راضی نیست. آنقدر مسئله حکومت مهم است که پیغمبر خدا با آوردن قوانین جامع و زندگی‌ساز آنها رابه مردم ابلاغ نکرده بود و امیرالمؤمنین را رهبر بعد از خود معرفی نکرده بود و از مردم بیعت نگرفته بود، گویا هیچ کاری در طول تبلیغ ۲۳ ساله نبوتش انجام نداده بود.

صدیقی وی گفت: امام راحل احیاگر غدیر و سکولار ستیز بود و توانست پیوند جامعه و خدا را احیا کند.

وی ادامه داد: در غدیر مردم ما قسم خورده‌اند و کمر بسته‌اند این پرچمی را که از غدیر به امام راحل (ره) رسید و ایشان به اهتزار درآورد و امروز در اختیار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای قرار گرفته است حفظ کند.امروز مردم دنیا به دنبال عدلی هستند که در قالب ولایت قابل توضیح است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول