اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش کامل سفر دو روزه رییس مجلس به سمنان/

لاریجانی: تیری بیاندازیدو فرار کنید، ملت ایران شما را رها نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان گفت که باید با جرأت مقابل قلدربازی‌های مدرن آمریکا ایستاد.اگر تصور کردید که شهر شلوغ است و تیری می‌اندازید و می‌روید باید بدانید که ملت ایران شما را رها نمی‌کند.

لاریجانی: تیری بیاندازیدو فرار کنید، ملت ایران شما را رها نخواهد کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه به منظور انجام سفری 2 روزه راهی استان سمنان شده بود در این سفر خود در چند برنامه سخنرانی داشت که به شرح زیر است:

لاریجانی در حاشیه سفر به شهر سمنان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد مدل‌های پیشنهادی اصولگرایان برای انتخابات آینده با توجه به اینکه محوریت با جامعتین است، چیست؟ اظهار داشت: فکر می‌کنم همه تلاش‌هایی که می‌شود در راستای معقولی است و تلاش آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی هم کار درستی است.

وی افزود: به نظر من اینکه محوریت اصولگرایان، روحانیون قرار گرفته‌اند کار درستی است. چرا که روحانیونی که محور قرار گرفته‌اند سابقه انقلابی دارند و این مسئله به نفع گروه سیاسی جامعه خواهد بود.

* "رجال الغیب"نیستم

رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را در دست خواهند گرفت یا خیر،‌ گفت که من "رجال الغیب" نیستم.

* تهدیدات دشمنان را نباید خیلی هم جدی گرفت

لاریجانی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تهدیدات را نباید هیچ وقت منتفی دانست اما نباید آنها را خیلی جدی گرفت چرا که آنها می‌خواهند هراس ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی که در ایران است و شرایطی که در منطقه وجود دارد، و همچنین شرایطی که غرب دارد، اجازه نمی‌دهد تهدیداتی که با صدای کلفت بیان می‌شود، عملی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران همیشه سرافرازانه روی پای خود می‌ایستد و همین عامل بازدارنده برای دشمن است.

وی همچنین گفت: آنقدر هم که دشمنان سر و صدا می‌کنند مسئله جدی نیست.

لاریجانی در خصوص وضعیت باغ قلهک که در تصرف انگلیسی‌ها است، نیز اظهار داشت: هم قوه قضائیه در حال پیگیری این مسئله است و هم کمیسیون امنیت ملی مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند؛ این مسئله باید پیگیری و تکلیفش روشن شود. 

* توحش آمریکا به دلیل پیروزی اسلام‌گرایان/غرب جرات جسارت به ایران را ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در جمع نخبگان شهر سمنان اظهار داشت: حکما معتقدند که مسئله ولایت شان مهمی دارد و به معنای مجرایی است که توسط آن فیض الهی به همه می‌رسد.

وی با بیان اینکه فیض الهی از طریق سلسه ولایت به ما می‌رسد،افزود: اگر شان مسئله ولایت را خوب درک کنیم جهان بینی انسان هم تغییر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در 32 سال گذشته و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب ما همواره در تب و تاب بودیم؛ گستاخی‌های اخیر رژیم صهیونیستی خیلی چیز عجیبی نیست و ما حرف‌های گستاخانه‌تر از این را هم شنیده‌ایم.

لاریجانی تصریح کرد: این حرف‌ها مثل جیغ‌های پیرزن‌هایی است. لذا نباید سر و صداهای آنها را جدی گرفت.

وی اضافه کرد: قصد دشمن از این سر و صداها ترساندن ملت است و قطعا مسئولان هم باید وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط فعلی که غرب با مشکلاتی مواجه است جرات جسارت به کشوری قدرتمند را ندارد.

لاریجانی گفت: یکی از دلایل گستاخی‌های اخیر تحولاتی است که در منطقه به وجود آمده است، غرب نمی‌خواهد مهندسی جدید منطقه را ببیند لذا عصبانی است چرا که بخش زیادی از قدرت خود را از دست داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سفر اخیرم به اروپا یکی از مسئولان اروپایی به صراحت گفت که انزوای رژیم صهیونیستی و همچنین نقش پررنگ ایران در حال حاضر دو مشکل اساسی ما است که من در جواب به وی گفتم دلیل این مسئله اشتباهات خود شماست. چرا که شما مکررا از دیکتاتورها حمایت کردید و در مسائل منطقه‌ای هم تا آنجایی که می‌توانستید این کار را ادامه دادید که این مسئله باعث تنفر ملت‌ها از شما شد.

وی تصریح کرد: تنفر امروز ملت‌ها از آمریکا به خاطر کارهایی است که آنها انجام دادند.

لاریجانی اضافه کرد: ممکن است آمریکایی‌ها به خاطر پلشتی‌هایی که در عراق داشتند و مردم را از خود متنفر کردند برای خود دنبال یک دشمن غربی بگردند که البته این مسئله باعث مضحکه آنها شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی این سؤال را مطرح کرد که چرا آمریکا راجع به دیگر کشورها اظهار نظر نمی‌کند و افزود: دلیل این مسئله این است که ما تاثیرگذاریم و از تفکر الهام بخش امام خمینی (ره) پیروی می‌کنیم.

وی خاطرنشانکرد: باید به دشمنان حق بدهیم که جیغ بزنند و عصبانی باشند چرا که آنها مهره‌های مهمی مثل مصر را که جاده صاف کن اسرائیل بود، از دست داده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: اینکه در انتخابات تونس اسلامگرایان پیروز می‌شوند طبیعی است که آمریکایی‌ها هم متوحش شوند.

رئیس مجلس افزود: پیشرفت‌های داخل ایران برای دشمن سخت و ناخوشایند است و به همین دلیل دشمن همواره به دنبال مسئله سازی در داخل کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقیقتی که به دنبال آن هستیم این است که اسلام باعث سربلندی ما شده و دشمن هم به دنبال این است که اسلام را در حکومت ما از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تحریم‌ها ما هزینه دادیم و سختی کشیدیم اما بالاخره صاحب فناوری شدیم که یکی از این فناوری‌ها انرژی هسته‌ای و فناوری نانو است.

لاریجانی اضافه کرد: پیشرفت‌های کشور مربوط به دولت‌های خاصی نبود و در واقع این استراتژی رهبری بود که فرمودند "ما باید در مرزهای دانش حرکت کنیم".

وی اظهار داشت: دشمن خود متعرف است که رشد و ترقی ایران حالت جهشی پیدا کرده لذا گاهی کارهایی انجام می‌دهد که ما دست از تلاش برداریم. اما خودشان امروز فهمیده‌اند که ما امروز زیر بار حرف زور نخواهیم رفت.

* موضوع فساد مالی اخیر خط قرمز ندارد

لاریجانی در ادامه سخنانش در جمع نخبگان شهر سمنان با بیان اینکه مسیری که دشمن دنبال می‌کند، مسیر تغییر دهنده رفتار ایران نیست، اظهار داشت: ایرانی‌ها از نظر پیدا کردن راه‌های متنوع برای مسائل از یک نوع زیرکی برخوردار هستند.

وی افزود: ما یک دعوای استراتژیک و یک دعوای تاکتیکی داریم که نباید روش‌های تاکتیکی روش‌های استراتژیک ما را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرب امروز سخنانی را در رابطه با تحریم‌های جدید مطرح می‌کند ولی باید بداند که پاسخ ایران گزنده خواهد بود که البته خود آنها هم این مسئله را پیش‌بینی می‌کنند.

لاریجانی گفت: ممکن است دشمن به دنبال فریب کاری باشد ولی بطن مردم منطقه مسلمانند و مسائل را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد پرستیژ خود را حفظ کند، اظهار داشت: کلینتون که چندی قبل رئیس جمهور آمریکا بود گفته بود که اوباما بی‌عرضه است و آبروی آمریکا را برده است.

لاریجانی بار دیگر خطاب به اتحادیه اروپا که خواستار ضبط اموال حاج قاسم سلیمانی شده بودند، گفت: حاج قاسم سلیمانی اموالی ندارد که می‌خواهید مصادره کنید، این حرف‌ها حرف‌های پوچی است.

وی ادامه داد: ما نه به دنبال امپراطوری و نه به دنبال جنگ با کسی هستیم، ما تنها از تفکر اسلامی و مسلمانان منطقه دفاع می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما چشم طمع به هیچ کشوری را نداریم، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید به چند مسئله توجه کنیم و به دلایل سرافرازی ملت پایداری بیشتر داشته باشیم.

لاریجانی گفت: ما باید هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی و فرهنگی به مسائل داخلی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان از جمله جاهایی است که می‌تواند استعدادهای جوانان ما را رشد دهد که البته قانون این شرکت‌ها هم در مجلس تصویب شده است.

لاریجانی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی جایی بود که ما نمی‌خواستیم مثل حساب ذخیره ارزی باشد، افزود: ‌ما بر اساس منویات و سخنان رهبری صندوق توسعه ملی را تببین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در سیاست‌های کلی برنامه الزام کردند که دولت بودجه خود را از پول نفت جدا کند که این مسئله هنوز اجرایی نشده است.

رئیس مجلس تاکید کرد که اگر ما بخواهیم روی پای خود بایستیم باید به مشکلات داخلی توجه کنیم و در کشور رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه با تزریق پول به جامعه مشکل تورم حل نمی‌شود، اظهار داشت: بعد از فساد مالی اخیر سخت‌گیری‌هایی در سیستم بانکی به وجود آمد که البته این کار درستی نیست، باید جلوی فساد گرفته شود ولی نباید به خاطر این مسئله فعالیت اقتصادی دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: در جلسه سران قوا هم گفتیم که موضوع فساد مالی اخیر خط قرمز ندارد و هر کسی که در این رابطه مقصر است، باید محاکمه شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سیستم دیوانی کشور پیچ و خم‌های زیادی وجود دارد که این مسئله صنعتگران را با مشکل مواجه کرده است در حالی که امروز شرایط دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری رقابتی شده و ما باید به این مسئله توجه کنیم.

لاریجانی گفت: مشکل قاچاق مسئله‌ای است که به صنعت ضربه می‌زند و ما باید آن را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشوری مثل چین پیدا شده که با قیمت نازل اجناس خود را عرضه می‌کند؛ ما نمی‌گوییم که مراودات تجاری نداشته باشیم بلکه میگوییم در مراودات منافع ملی در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌هایی درست اجرا نشد، افزود: باید قبول کرد که هدفمند کردن یارانه‌ها برای اصلاح الگوی مصرف است.

وی در پایان تصریح کرد: باید در موضوع توسعه داخل کشور مسائل اقتصادی و روان سازی تولید کشور مورد توجه قرار گیرد.

* آمریکا و غرب در رابطه با ایران رفتار ماجراجویانه‌ای را دنبال می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در مسجد جامع شهر گرمسار حضور یافت و دقایقی سخنرانی کرد.

لاریجانی گفت: گرمسار شهر مهمی است که در نزدیکی تهران قرار دارد و باید به آن توجه شود اما نزدیکی به تهران مشکلاتی را برای گرمسار به وجود آورد و بنیان‌های خدماتی در این شهر به خوبی شکل نگرفته است.

وی افزود: ما در مجلس پیگیری می‌کنیم که بودجه برای مسئله آب گرمسار در نظر گرفته شود تا یک طرح زیربنایی در این شهر به اجرا درآید؛ البته خیلی از شهرها مشکل آب دارند و این مشکل فقط مربوط به گرمسار نیست.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مسئله مهمی که ما در سطح کشور داریم 2 موضوع تورم و بیکاری است که البته این مسائل به صورت منطقه‌ای حل نمی‌شود و باید برای حل آن سیاست‌هایی را در نظر گرفت.

لاریجانی گفت: با توجه به اوضاع بین‌المللی کشور باید فضای داخلی فضای فعالیت و تلاش شود.

وی افزود: در شرایط فعلی باید از خیلی مسائل صرف نظر کرد چرا که در کشور ما اوضاع خاصی وجود دارد. البته مردم ما مردمی هوشیار هستند که اوضاع را به خوبی درک می‌کنند.

لاریجانی اضافه کرد: وقتی انسان دشمنی دارد، باید دقت کند که آن دشمن برای او مشکل ایجاد نکند و وقتی هم که یک ملت دشمن داشته باشد، چنین رفتاری دارد.

وی گفت: امروز آمریکا و غرب یک رفتار ماجراجویانه در رابطه با ایران دنبال می‌کنند.

رئیس مجلس اظهار داشت: در سفر اخیرم به سوئیس یکی از صاحب‌نظران اروپایی راجع به حقوق بشر در ایران صحبت کرد و اعدام‌ها در ایران را مورد اشاره قرار داد؛ من به او گفتم اکثرا این افراد که اعدام می شوند، قاچاقچیان مواد مخدر هستند اگر شما دوست دارید اینها را اعدام نکنیم نامه به ما بنویسید تا این افراد را به اروپا بفرستیم و شما هم از آنها استقبال کنید که البته پاسخی به این سخن من داده نشد.

لاریجانی همچنین گفت: غرب می‌گوید که ایران چرا همجنس‌گرایی را آزاد نمی‌گذارد، اگر شما خوی حیوانی گرفته‌اید چرا به دیگران توصیه می‌کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:در مسئله هسته‌ای هم قصد اصلی دشمن این است که ملت ایران را از یک دارایی مهم و تاثیرگذار محروم کند. وظیفه ما این است که برخی حرف‌های داخلی که هیچ فایده‌ای هم ندارد کمتر بیان شود و مسئولان وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند.

لاریجانی اظهار داشت: بعضی مسائل کلیدی در کشور وجود دارد که اگر این مسائل حل نشود، جوانان دچار مشکلاتی مثل اشتغال و تورم می‌شوند که البته این مسائل باید با نگاه عالمانه حل شود.

وی گفت: امسال در مجلس در بودجه اختیارات لازم را به مجریان دادیم تا مشکلات حل شود.

رئیس مجلس افزود: برخی موارد در هدفمندی یارانه‌ها مشکلاتی داشت که جلساتی گذاشتیم تا این مشکلات حل شود، البته مشکلاتی هم در بخش صنعت وجود دارد که باید حل شود.

لاریجانی در پایان سخنانش تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا فضای کار گسترش یابد و از قوانین به بهترین نحو بهره ببرند.

* باید با جرأت مقابل قلدربازی‌های مدرن آمریکا ایستاد/ ایران میدان 'بزن دررو' نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد گرمسار با اشاره به سخنان کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد درباره فعالیت این دانشگاه که به 5 دهه تقسیم کرد، گفت: حدود 2 سال پیش طی جلسه‌ای که با آقای زارع داشتیم، فعالیت دانشگاه آزاد را 4 دهه ذکر کرده بود ولی امروز این تقسیم‌بندی 5 دهه شد؛ با این وضعیت احتمالا حالا حالاها در خدمت دکتر جاسبی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: سالها پیش که دانشجوی دانشگاه شریف بودم، خدمت شهید مطهری رسیدم و گفتم که محیط دانشگاه، محیطی خاص شده است. آن زمان دیکتاتوری شاه بود و خفقان وجود داشت.

وی افزود: در آن زمان در مورد نیت برخی افراد شکی نبود ولی برخی افراد دچار انحرافات فکری می‌شدند به طوری که برخی به گروه منافقین و یا سایر گروه‌ها پیوستند.

لاریجانی اظهار داشت: شهید مطهری به من گفت برای اینکه یک انسان در کار خود و در رشته‌های دانشگاهی به عنوان مسلمان مسئولیت خود را بشناسد باید به همان میزان ساحت‌های فکری دیگر وی هم گستردگی پیدا کند یعنی ابعاد اخلاقی و اجتماعی و مذهبی هم در آن فرد گسترش یابد.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: کسانی که در حوزه سیاسی هستند اگر اعتبار اجتماعی پیدا کردند باید نگاهی به گسترش سایر ابعاد خود داشته باشند.

لاریجانی اظهار داشت: در بعضی زمینه‌ها آمادگی خوبی داریم چرا که در یک کشور اسلامی هستیم و این ظرفیت خوبی است اما این کفایت نمی‌کند که فقط بگوییم ما یک کشور متمدن و تاریخی هستیم چرا که نمی‌توانیم با افتخارات گذشته زنده باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های فرهنگی برای رشد جامعه ما مهیا است، ‌گفت: بسیاری از خسارات جامعه برای این است که ما برخی مواقع مغروریم به اینکه مسائل دینی در کشور گسترش یافته ولی سؤال این است که آیا تفکر اسلامی به همین مسائل محدود می‌شود؟

وی خاطر نشان کرد: بعضی رجال سیاسی اوایل انقلاب مثل شهید بهشتی، باهنر، رجایی و مطهری در برخی مسائل با هم اختلاف نظر داشتند اما این مسئله به مشاجره تبدیل نمی‌شد ولی وقتی کمی جلوتر رفتیم به نسل افرادی مثل بنی‌صدر و قطب‌زاده خوردیم که مشاجرات و دعواهای قدرت آن زمان شرایط سرافکندگی برای کشور به وجود آورد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخیرا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر تهدیداتی علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند، افزود: این نوع هجمه‌ها چیز عجیب و غریبی نیست و من حدس می‌زنم که مقدار زیادی از این فشارها برای این است که ملت ایران را از مسیر خود منحرف کنند یا اینکه در مسئله هسته‌ای به خواسته‌های آنان تن دهیم.

رئیس قوه مقننه گفت: مسئله هسته‌ای برای ایران بازی تفنن‌آمیز نیست. این یک موضوع انتخابی برای ما است که روی آن سرمایه‌گذاری شده و برای آن زحمت کشیده‌ایم.

لاریجانی به غربی‌ها توصیه کرد که برای دور ماندن از تنفر ملت‌ها رفتار خود را عوض کنند و ادامه داد: ایران میدان بزن و دررو نیست و اگر چنین اشتباهی را کسی انجام داد با مشکل مواجه می‌شود و دشمنان باید بدانند که این بازی بچگانه برای آن‌ها هزینه‌بردار است.

وی خطاب به دشمنان ملت ایران افزود: اگر تصور کردید که شهر شلوغ است و تیری می‌اندازید و می‌روید باید بدانید که ملت ایران شما را رها نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یقین دارم رفتار غرب و آمریکا در مسائل اخیر با وضعیت کنونی منطقه مرتبط است.

وی در عین حال تأکید کرد: باید با جرأت مقابل قلدربازی‌های مدرن آمریکا ایستاد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول