اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل آمار استانداری خراسان شمالی خبر داد:

پایان سرشماری در 6 شهرستان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی از پایان سرشماری نفوس و مسکن در 6 شهرستان از 7 شهرستان این استان خبر داد.

پایان سرشماری در 6 شهرستان خراسان شمالی
بهمن ذاکری فر پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان بجنورد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر همین اساس 827 هزار و 136 نفر از جمعیت خراسان شمالی تاکنون شمارش شده که 429 هزار و 532 نفر در مناطق شهری و 397 هزار و 604 نفر در مناطق روستایی این استان سکونت داشتند.
وی اظهار داشت: در این راستا 123 هزار و 967 نفر از جمعیت اسفراین، 346 هزار و 571 نفر در شهرستان بجنورد، 35 هزار و 514 نفر در شهرستان جاجرم، 144 هزار و 413 نفر در شهرستان شیروان، 53 هزار و 920 نفر در فاروج، 23 هزار و 307 نفر در شهرستان گرمه و 99 هزار و 445 نفر از جمعیت مانه سلمقان شمارش شدند.
ذاکری‌فر با اشاره به اینکه میزان پیشرفت سرشماری در بجنورد و مانه سلمقان صد در صد است تصریح کرد: میانگین پیشرفت سرشماری در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم 95.4 ، گرمه 92.7 درصد، فاروج 98.5 درصد بوده که سرشماری از خانواده‌های غایب این شهرستان‌ها نیز اکنون در دستور کار ستادهای اجرایی سرشماری نفوس و مسکن قرار دارد.
وی میزان غائبین خانوارهای شهرستان‌های یاد شده را به طور میانگین 3.8 دهم درصد برشمرد و بر همکاری این خانوارها برای اجرای کامل طرح سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی این استان را در اجرای طرح سرشماری بنا به اظهار مسئولان مرکز آمار ایران استان پیشتاز کشور عنوان کرد و گفت: هزار و 400 نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن در خراسان شمالی مشارکت داشته که آموزش‌های لازم برای اجرای این طرح را کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه بر حسب برآوردهای مرکز آمار ایران جمعیت خراسان شمالی 845 هزار و 716 نفر برآورد شده است، تصریح کرد: بر اساس این آمار 23 هزار و 535 نفر به تعداد جمعیت استان طی سال‌های گذشته افزوده شده است.
ذاکری‌فر با بیان اینکه هیچ مشکلی برای اجرای این طرح در خراسان شمالی وجود ندارد، یادآور شد: طرح سرشماری نفوس و مسکن تا 22 آبان با فهرست برداری از غائبان و خانوارها ادامه خواهد داشت.
مدیر کل آمار و استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه مرتبا آمار طرح نفوس و مسکن استان هر دو روز یک بار به روز شده و درصد پیشرفت مشخص می‌شود، تصریح کرد: این آمار در اختیار ستاد اجرایی مرکز آمار ایران به منظور اطلاع و تحلیل داده‌های آماری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: آمارگیران به طور میانگین 20 دقیقه را صرف آمارگیری کرده و علیرغم برودت هوا و بارش برف و باران کار آمارگیری به خوبی انجام داده ومشکل خاصی وجود ندارد.
براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن 811 هزار نفر جمعیت در 7 شهرستان خراسان شمالی سکونت دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول